korupiikeistä

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
helinähelena
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

korupiikeistä

Post by helinähelena » Fri Dec 16, 2011 9:52

Mulla on osa korupiikeistä korumetallia vahvuudelta 0,5 ja 0,6, vaikuttaa aika rimpuloilta. Saakohan niistä aikaiseksi kestäviä koruja isompien helmien kanssa vaikka korvakoruiksi?. Ei ainakaan yksinkertainen lenkki vaikuta kovin kestävältä, olen sitten jättänyt hieman varaa ennen koukkua ja kieputellut loput piikistä useamman kierroksen. Kestääköhän nämä vahvuudet koruissa, onko teillä kokemuksia? pelottaa antaa lahjaksi sellaista, joka ei sitten kestäkkään, mainehan siitä menee :oops: Niin ja toiseksi tuli mieleen, mikähän mahtaa olla englanniksi papuketju? tietämätön aloittelija täällä kyselee 8)
Penny
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: korupiikeistä

Post by Penny » Fri Dec 16, 2011 10:22

Kyllä 0,5 tai 0,6 kestää korvakoruissa, jos teet kiinnitykset kierteisillä lenkeillä juuri niin kuin olet tehnytkin. Yksinkertainen lenkki ei kyllä kestä kuin ehkä puuhelmen tai makeanvedenhelmen painon enkä niissäkään lähtisi urheilemaan. 0,6mm hopealangasta olen tehnyt kaula- ja rannekorujakin kierteisillä lenkeillä ja hyvin ovat kestäneet omassa käytössä. Helmet ovat olleet kyllä todella kevyitä eli juuri mv-helmiä tai pieniä kristalleja.
Ulla
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Ulla » Fri Dec 16, 2011 10:32

helinähelena wrote:Niin ja toiseksi tuli mieleen, mikähän mahtaa olla englanniksi papuketju?
Se on Rolo chain.
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
helinähelena
aloittelee siemenhelmillä

Post by helinähelena » Fri Dec 16, 2011 10:55

Kiitoksia vastauksista ja eikun illalla koruja väsäämään. :)
Post Reply