Kädenjälkiä... ennen joulua ahkeroituja 29.12.

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Cartsu81
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä: Olen

Kädenjälkiä... ennen joulua ahkeroituja 29.12.

Post by Cartsu81 » Thu Jul 26, 2012 22:11

No niin... Taidan uskaltautua tänne minäkin avaamaan oman pikku galleriani, kun jo uskaltauduin tuon bloginkin perustaa :mrgreen:
Olen ihastellut täällä muiden tekemiä koruloisia ym. jo pitkän aikaa ja aina vaan miettinyt, että en kehtaa omiani täällä esitellä, kun ovat kuin alakoululaisen näperryksiä muiden luomuksiin verrattuna! Mutta laitetaan nyt kuitenkin muutama kuva... En kovin paljon noista kuvista täällä selosta, tarkemmin tuolla blogissani, joka siis löytyy tuolta maapallon takaa :D Ja siellä lisäksi enemmän kuvia ja muutakin kuin koruloisia (vaikka ei kovin paljon kuvia vielä, mutta alussa vasta ollaan)

Ensin muutama kuva korvakoruista, joita olen tehnyt:

Image
- vaaleanvihreät lasihelmet ja hopeanväristä korumetallia
- aventuriinipalloset ja hopeanväristä korumetallia

Image
Mustat kierteisesti hiotut kristallihelmet ja korumetallia

Image
"Moukarit"...
- brontsiittia
- ruby jadea
- onyxia

Image
"Moukarit"...
- vaaleanpunaista jadea
- omenajadea
- persikan väriset akaatit

Image
"Kesäkukat"... Särölasia ja hopeoituja korumetalleja

Image
Valkoiset makeanvedenhelmet ja korumetallia

Image
Marmorimöllykät

Image
Akaatit (black striped) ja korumetalliset linkit

Sitten rannekoruja:

Image
- Kirkkaita särölasihelmiä, valkoisia vakeanvedenhelmiä ja hopeoituja korumetalleja
- Brontsiittikolikoita ja ruskeita kristallirondelleja

Image
Botswanan akaatteja, savunharmaita kristallirondelleja ja hopeoituja helmiä

Image
Akaattia (black striped), hopeakvartsia ja hopeiset putkihelmet

Image
Musta-punaisia lasihelmiä

Image
Säröakaattirondelleja ja hopeoituja välihelmiä

Sitten pari kaulakorua:

Image
"Pillerinpyörittäjä"... Riipus ilmeisesti keramiikkahelmi ja muut lasia

Image
"Musta lumme"... Laavakiveä ja hopeariipus

Jotain vielä:

Image
Vanhojen helmien uudelleen järjestelyä... Tässä erään vanhemman naisen kolmirivisestä kaulakäädystä purettuja (muovisia) helmiäishelmiä... Välihelmet, helmihatut ja uusi lukko :D

Image
Kirsikkakvartsia ja hopeoituja kiharaisia putkihelmiä

Image
Labradoriitteja, mustia lasihelmiä ja pari mustaa kierteistä kristallihelmeä

Image
Simpukkarenkaita, vuorikristallipallosia ja -nugetteja sekä hopeoituja renkaita... Tätä tuunasin myöhemmin turkoosilla kissansilmälasisella sydänriipuksella ja lisäsin vielä lukon (jouduin nimittäin ottamaan välistä pari simpukkarengasta pois :mrgreen: )

Image
Pari nilkkakorua... ylemmässä harmaita mv-helmiä ja alemmassa harmaita mv-helmiä ja kirkkaita kristallirondelleja

Image
Avainkorussa harmaita marmorikuvioituja lasihelmiä, hopeakvartsia sekä hopeoituja kukkahelmiä

Tässä siis muutamia jo pitkältäkin ajalta........ Jos siis saisi aikaiseksi laittaa aina silloin tällöin tännekin muutaman kuvan. Mutta enemmän siis löytyy tuolta blogista :D
Last edited by Cartsu81 on Tue Dec 30, 2014 0:17, edited 26 times in total.
Jostainhan se on aloitettava, ja minä aloitan aina tasan siitä, missä olen sillä hetkellä menossa!
hunski
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: Kädenjälkiä /Cartsu81

Post by hunski » Thu Jul 26, 2012 22:22

Olihan tässä paljon kuvia ja hienoja koruja :) Itte en oo viel uskaltanu lisätä tänne korujeni kuvia näytille kun oon niin alottelija :oops: vaik onhan ne näytillä kotisivuillani kumminkin :D
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
waterwoman

Post by waterwoman » Fri Jul 27, 2012 0:21

Hienoa Cartsu, se ensimmäinen kynnys on aina korkea. Kiva, että avasit galleriasi meille :wtg:
:)
Cartsu81

Post by Cartsu81 » Fri Jul 27, 2012 2:15

Kiitos kannustuksesta :D

hunski: Juu, kuvia on paljon, koitin valkkailla hiukan parempia otoksia ja ehkä noista onnistuneimmista väkerryksistäni! Kuvia siis jäi julkaisematta vielä vaikka kuinka paljon, enkä taida kovin vanhoja enää edes kehdata laittaa... Täytyy joskus lisätä vielä muutama noista vanhoista ja sitten vaan aina uusia laitella, kun niitä tulee!

waterwoman: kyllä todellakin nää askeleet on ollu tällä saralla ehkä pelottavimmat... Mutta oman blogin perustaminen tyrkkäs aika lailla vauhtia tämänkin gallerian perustamiselle. Ja blogi oli pakko perustaa, kun painostus oli lähipiirissä niin kova. Aikasemmin kuvat oli vaan facebookissa (ja sinnekin ekojen laittaminen otti koville), mutta kun kaikki tutut ja niiden tutut ei ole facebookissa, niin toivoivat muuta kautta pääsevänsä kattelemaa kuvia.
Jostainhan se on aloitettava, ja minä aloitan aina tasan siitä, missä olen sillä hetkellä menossa!
Cartsu81

Re: Kädenjälkiä /Cartsu81 (lisätty pari kuvaa vanhoista)

Post by Cartsu81 » Fri Jul 27, 2012 12:06

Lisäilen nyt, kun näin vapaapäivänäni ehdin, vielä muutaman kuvan noista vanhemmista koruistani...

Image
Ostin täältä Helmetin kirppikseltä joltain "Ö-laatuisia" mop-riipuksia... Ihan kauniita koruja niistä tuli useammatkin (kuvassa vain violetteja, mutta "moppeja" oli myös vihreitä), ja menivät hyvin kaupaksi :D

Image
Hitsit kun en saa tätä kuvaa suuremmaksi :grrr:
"Tyttömäistä" -sarjaa, mustaa satiininauhaa ja pinkkejä särölasihelmiä (molemmissa samat "ainekset")

Image
- "Ritariperhoset"... karneolia, antiikkimessinginvärisiä metallijäljitelmähelmiä ja hopeanväriset perhoset
- "Sitruunaperhoset"... Vaaleankeltaiset särölasihelmet ja hopeanväriset perhoset

Image
Turkooseja kivimöllyköitä ja hopeanvärisiä sekä hopeoituja korumetalleja...

Image
Tätä mallia on siis tullut tehtyä myös useampaa väriä... Viininpunaisia makeanvedenhelmiä (Marzenalta) ja hopeanväristä korumetallia

Image
Tässä taas kuva, jota en saa suurennettua, PÖH!
"Unelma"... hopeoitua ketjua, persikanvärisiä akaatteja, mv-helmiä ja iso lucitesydän

Image
Voihan vihtori, taas :???:
Musta-punaisia lasihelmiä, punaisia kristallirondelleja ja hopeanvärinen sydänriipus

Image
Hopeanväristä ketjua, violetteja lasihelmiä ja iso violettiraidallinen akaatti

Image
Säröakaatteja, makeanvedenhelmiä ja lasihelmiä...

Image
Teen harvoin itselleni koruja, mutta keväällä pääsimme ainutlaatuiseen tilaisuuteen, aitoihin kreikkalaisiin häihin Rodokselle, joten pakkohan sinne oli jotain itselle väsätä :kieli:
Siispä, halusin jotain aika näyttävää, mutta ei kirkkaita värejä... Päädyin tohon simpukkariipukseen, koska mekkoni pohjaväri oli sellanen kermanvärinen. Muuten koruissa on isohkoja mv-helmiä, pieniä kirkkaita kristallirondelleja ja antiikkihopeanvärisiä kukkahelmiä.
Ihan olivat omaan mieleen ja käypäiset juhliin :D

Image
"Iron heart" -sarjaa... Olen tehnyt aika paljon noita metallilankasydämiä, erivärisiä. Niistä pääasiassa korviksia, mutta yhdestä isommasta tein kaulakoruun riipuksen ja jo heti sain tilauksen siihen sopivista korvakoruista :D Ketju on hopeanväristä korumetallia, lukko ja korviskoukut hopeoituja ja helmet kristallirondelleja.

Image
Tämän setin olen myös tehnyt tarkoituksella itselleni, vaikka en mihinkään erityiseen tarkoitukseen kylläkään... Mutta käytettyä on tullut!
Aventuriinia ja vuorikristallia sekä pieniä kirkkaita välihelmiä

Image
Laukkukoru/avaimenperä... Musta akaatti, mustia ja savunharmaita kristallirondelleja ja hopeanvärinen riipusläpyskä
(Hitsit näitä pieniä kuvia :( )

Image'
Kännykkäkoristeita...

Tässäpäs näitä
Last edited by Cartsu81 on Sat Sep 06, 2014 2:35, edited 1 time in total.
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Post by Betzy » Sun Jul 29, 2012 17:22

Tosi nättejä!! :love:
Olikin jo aika laittaa se galleria tänn pystyyn! :)
Cartsu81

Post by Cartsu81 » Sun Jul 29, 2012 22:36

Betzy wrote:Tosi nättejä!! :love:
Olikin jo aika laittaa se galleria tänn pystyyn! :)
Kiitos kaunis :D
Aika koville otti ja pelottavaa ;)
Cartsu81

Re: Kädenjälkiä (uusia 4.8.2012)

Post by Cartsu81 » Sat Aug 04, 2012 17:18

Muutamia uusia koruloisia...

Image
Sinisiä pieniä kultakiviä ja hopeoituja korvisosia

Image
"VIRTA"... Mustia lasihelmiä, sinisiä kiviä ja ruskeita kristallirondelleja. Kaunis riipus akaattia.

Image
Sateenkaarifluoriittia, ja hematiitti sydän sekä pieniä söpjä sudenkorentohelmiä ja sudenkorento -salpalukko

Image
"MEREN RAKKAUS"... Lucite -pisara, hopeanvärinen kala, simpukankuorihelmiä ja lasihelmiä hopeoidussa ketjussa

Image
"LUMIKUNINGATAR" -kaulakoru... Valkoista akaattia, pieniä savukvartsirondelleja ja hopeoituja filigreehelmiä

Image
"LUMIKUNINGATAR" -rannekoru ja korvakorut... Valkoista akaattia, pieniä saviúkvartsirondelleja ja hopeoituja filigreehelmiä

Image
PIIIITKÄ avainkoru... Ei kaulassa roikkuja vaan olkapään yli käsilaukun hihnan tavoin kulkeva... Harmaita marmorikuvioituja, mustia ja kirkkaita lasihelmiä, akaatteja kahdessa eri muodossa ja hopeoituja ovaaleja metallilinkkejä. Tää kuulema oikeasti toimii :DDD
Last edited by Cartsu81 on Sat Sep 06, 2014 4:10, edited 1 time in total.
Kalottikuupatar
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Kalottikuupatar » Sun Aug 05, 2012 12:48

Kauniita, ihanan yksinkertaisia ja silti niin hienostuneita koruja. Näitä kun katsoo tulee sata ideaa itselle mitä haluaisi tehdä :D
saana

Post by saana » Sun Aug 05, 2012 13:36

Akaattiriipus koru on mun suosikki! :)
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Sun Aug 05, 2012 22:00

Hauska idea tuo käsilaukun tavoin menevä avainnauha! On varmasti myös keveämpi kantaa kun ei roiku niskan varassa. :) Ihania koruja kaikki nämä!
Cartsu81

Post by Cartsu81 » Mon Aug 06, 2012 0:01

KIITOS IHANISTA KOMMENTEISTANNE :D
minde wrote:Hauska idea tuo käsilaukun tavoin menevä avainnauha! On varmasti myös keveämpi kantaa kun ei roiku niskan varassa. :) Ihania koruja kaikki nämä!
Tuo idea on siis suoraan lähtöisin tilaajalta, yritin itse toteuttaa sen parhaani mukaan... Ja yksi kriteereistä, miksi hän halusi juuri tällaisen avainkorun oli, että kaulassa roikkuva avainnauha ahdistaa, eikä siis halunnut sen mallista. Ainoa tilanne, jossa nauha on pakko ottaa pois, on kun joutuu kumartumaan. Silloin koru sattaa olla (tietty tilanteesta riippuen) tiellä. Tilaaja oli kyllä tyytyväinen, joten ilmeisesti onnistuin toteutuksessa :D
Cartsu81

Re: Kädenjälkiä (uusia 14.9.2012)

Post by Cartsu81 » Fri Sep 14, 2012 13:25

Hiukan on väliä ollut päivityksissä ja sinä aikana on syntynyt uusia juttuja milloin tasaisempaan, milloin vähemmän tasaiseen tahtiin... Tässäpäs taas muutamia näytille (blogista löytyy jotain lisääkin vielä)!

Kaulakoruja...

Image
Makeanvedenhelmiä ja foliolasia

Image
Makeanvedenhelmiä, hennon vaaleanpunaisia krisallirondelleja ja ruusu on simpukkaa (toinen puoli valkoinen, joten oman maun mukaan voi korun laittaa kummin päin haluaa :wink: )

Image
Kaulakoru välihelmistä :) ja lisänä muutama pikkuruinen peridoottibrioletti

Image
Lyhyt kaulakoru vaaleista helmiäishohtoisista putkihelmistä (nää on todennäköisesti simpukkaa, en ihan tarkkaan muista, täältä olen joltain nämä ostanut :mrgreen: ), riipus kuitenkin simpukkaa

Image
"Sydänpuu"...
Pitkä kaulakoru hopeoiduista ovaaleista, laavakivestä ja erikoisista raidallisista makeanvedenhelmistä, riipus puuta

Image
Pinkkejä, marmorikuvioiuja lasihelmiä sekä simpukankuorirenkaita ja vuorikristallia

Rannerenkaita...

Image
Vaaleankeltaisia kiviä (???), särölasihelmiä ja lasibiconeja.

Image
Vanhasta, kuminauhaan pujotellusta käsikorusta tuunattu uusi kaksirivinen...
Puuhelmiä, isoja ja painavia metallirondelleja, sekä lisätty varastosta pienempiä metallihelmiä ja mustia lasihelmiä. Käsikorun uusi juju ja koristeenakin toimiva juttu on iso jousilukko :D

Korvakoruja...

Image
Käydessäni jokin aika sitten Jyväskylässä, eksyin kaupungilla pienoiseen askartelutarvikekauppaan, jossa oli kauniita lasihelmiä kappaleittain myynnissä. Piti sitten ostaa tällaisia erikoisemman muotoisia parit, kun heti näin silmissäni niistä tehdyt korvikset :D...

Image
...Lisäksi ostin toiset parit samoja lasihelmiä, mutta hiukan tavallisemman muotoisia.

Image
Valkoiset simpukankuorikolikot ja uskomattoman kauniita vuorikristallirondelleja

Image
Pinkin ja mustan ystävälle... lasia ja magnesiittia

Image
Simpukkaa ja kuparia... Lenkit on taivuteltu kuparilangasta ihan vaan ristiinrastiin käyttäen pyöröpihtejä. Kieputtelu on mulle suunnaton haaste, mutta näistä korviksista tuli omasta mielestä ihan kauniit :D

Image
Cloissone-helmiä... Kauniita ihan sellaisenaankin :D

Jotain muuta vielä...

Image
Pari nilkkakorua hopeoidusta ketjusta ja kristallirondelleista

Image
Kännykkä-/muistitikkukoriste ametistimöllykästä
Last edited by Cartsu81 on Sat Sep 06, 2014 4:15, edited 1 time in total.
waterwoman

Post by waterwoman » Sat Sep 15, 2012 11:03

Näitä on ilo katsella :love:
Sulla on niin upee monipuolinen valikoima kaikkeee
:)
meemeli
Swarovski-kuumeessa

Post by meemeli » Sat Sep 15, 2012 21:44

Simpukankuori rannerengas erityisen kaunis!
Post Reply