Bezelsetin Helinät (Uusia 29.1.)

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Bezelsetin Helinät (Uusia 29.1.)

Post by Bezelset » Sun Aug 17, 2014 1:17

Jahas, jospa minäkin pistäisin tänne omia tekeleitäni :) Päivittelen aina koulutöiden välissä...

Image

Image

Vaijerikoruja tulee vähän harvemmin tehtyä, joten olen erityisen ylpeä siitä, kuinka hyvin tämä lopulta onnistui :) Tähän käytin lumihiutaleobsidiaania, lasihelmiä, jadea, kvartsia, vuorikidettä ja mustaa akaattia, valkoinen kukka on jadea. Pääsin käyttämään tähän myös pussin pohjalla lojuneet sterlinglukon ja -vaijerinsuojukset :D Pituutta tällä on n. 52 cm ja metalliosat ovat (koruvaijeria, puristushelmiä ja kukan takana olevaa metallirondellia mukaan ottamatta) sterlinghopeaa.
Last edited by Bezelset on Thu Jan 29, 2015 14:00, edited 2 times in total.
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Re: Bezelsetin Helinät

Post by Bezelset » Sat Nov 15, 2014 23:35

Vähän uudempaa ja vanhempaa tuotantoa tällä kertaa! :)

Image

Näissä Tellus-korviksissa on käytetty kambabajaspista, krysokollaa ja kuparia.

Image

Suomesta löytyy harmittavan vähän pelisarjojen oheistuotteita, joten kieputtelin itselleni Assassin's Creed -sarjan logon kuparilangasta, karneolista, vuorikiteestä ja lasista.

Image

Sterlinghopeaa ja prehniittiä.

Image

Pieni ja yksinkertainen riipus 3x5mm ametisti- ja granaattirondelleista, ametistipisarasta ja sterlinghopeasta.

Image

Kesäinen rannekoru hopeoidusta kuparista, fossiili- ja kuvajaspiksesta, tiikerinsilmästä, akaatista ja fengtien-jadesta.
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Re: Bezelsetin Helinät

Post by Bezelset » Wed Nov 26, 2014 1:36

Joulumarkkinoille valmistautuen on menneet nämäkin viimeiset sairasviikot. Ehdin tällä viikolla sentään parantua sen verran että kouluun asti jaksoin ja sain kuvattua joitain viimeaikaisia tuotoksia.

Image

Tälle annoin nimeksi "Breath", henkäyksen kevyt kun on. Nipan hopeaketjussa linkkeinä jadea, muistaakseni Pirittalta ostetussa hopearenkaassa 6mm kirkas sateenkaarifluoriitti, 10mm fasetoitu vuorikide ja 8mm botswana-akaatti. Osat sterlinghopeaa.

Image

Lähikuvaa riipusosasta.

Image

Tästä setistä olen erityisen ylpeä, vaikka kaulakoru jäikin harmittavan lyhyeksi (olisiko ollut 36 cm) - lanka loppui kesken vääntelyn :D Onneksi olen kapeakaulainen yksilö. Tämä setti on siis "Pihlaja". Värjättyä 12mm jadea, malakiittisiruja, Swarovskin Padparadscha- ja Rubiini-biconeja. Lanka ja lehtiriipukset ovat patinoitua messinkiä.

Image

Sterlinghopeinen trollkors 6mm ametistilla 1mm langasta.

Image

Elämäni toinen helmisolmintatyö! Kirppikseltä löytämiäni 8-9mm valkoisia makeanvedenhelmiä, helmisilkkiä, hopeoitua kuparia ja strassikoristeinen magneettilukko.

Image

Ehdoton suosikkini tähänastisista koruistani, "Neptuna". Nipan hopeaketjua, Pirittan (?) hopealenkkejä, Tintturan 8mm amatsoniittia, Anninkan 10mm fasetoitua aventuriinia, 6mm akvamariinia, 10mm vuorikidettä ja tuskalla työstetyt hopeaosat :D Mutta sanotaan vaikka että oli se vaivan arvoista!
peikko
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Bezelsetin Helinät (Uusia 26.11.)

Post by peikko » Thu Dec 04, 2014 0:27

Neptuna on kyllä makee! Tommonen trollkors täytyy joskus tehdä.
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bezelset » Thu Dec 04, 2014 0:56

Kiitos paljon :D Mytologia on kyllä oiva inspiraation lähde koruihin! Trollkors tai peikkoristi oli muuten muinaisten skandinaavien suojelus haltioita ja peikkoja vastaan :lol: Ehkä lenkissä roikkuva ametisti vielä suojelisi liialta hiprakalta, mene ja tiedä...
Helmiö
aloittelee siemenhelmillä

Post by Helmiö » Mon Dec 08, 2014 9:36

Upeita nää siun korut :shokki: Voi että mie toivon kehittyväni joskus ees sinneppäin hyväks tekijäks ko moni tällä foorumilla :huh:
Helmiö = Helmen ja hirviön sekoitus :whistle:
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bezelset » Mon Dec 08, 2014 10:06

Kiitos kaunis kauniista sanoista :jippii: Mutta täytyy kyllä myöntää että olen itsekin vielä ihan noviisi näissä hommissa. Toisaalta, eihän tästä ole muuta suuntaa kuin ylöspäin 8)
Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Piita » Thu Jan 08, 2015 22:05

Oi, tuo Neptuna on todella kaunis! Hienoa viimeisteltyä työtä. :wtg:
Nähtiin livenä Oulun messuilla lokakuussa. :)
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bezelset » Fri Jan 09, 2015 0:23

Kiitos kovasti!! :D Ja niinpäs nähtiinkin, tarkoitus oli tulla uudestaankin kyyläilemään myyntipöytääsi mutta aikataulu petti :oops: Täytyypä muuten ensi kerralla varata pöytä...
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Re: Bezelsetin Helinät (Uusia 29.1.)

Post by Bezelset » Thu Jan 29, 2015 14:21

Käyn paraikaa kuvataidediplomikurssia ja päätin viimeiseksi varsinaiseksi kuvistyökseni tehdä hopeasavesta riipuksen... Aiheena oli eläinten symboliikka, joten päädyin tavalliseen tapaani tekemään lintua :D Ihastuin konseptiin sielulinnusta, ja löysin lisäksi upean valokuvan lentävästä myrskykeijusta (sillä vasta symboliikkaa onkin, ja onhan se sitä paitsi pirun kaunis olio). Niinpä luonnostelin ja luonnostelin, laskin ja mittailin... Lopulta 7 g hopeasavimöykky muotoutui viimein noin 3 cm leveäksi lintuseksi.

Kivet luonnollisesti irtosivat hiomavaiheessa ennen polttoa, mutta päätin silti ottaa paran tohon alle. Sepä ei mennytkään ihan nappiin, sillä...

Image

...koko p*ska kimposi siirrettäessä lattialle ja hajosi tuhannen päreiksi. Poltin ei alkanut toimimaan, joten aloin siirtää skamolexia pois vetokaapista - loput tiedättekin.

Image
Image

No, eipä siinä mitään. Tilasin 5 g ruiskun hopeapastaa ja korjasin surkimuksen. Ylijäämien hionnan jälkeen pursotin nokareen pastaa kivien istutuspaikkoihin, painoin kivet paikalleen ja silotin alta pursuneen pastan hieman kivien kruunujen päälle. Zirkonin istutus otti vähän osumaa, mutta en usko että sitä ilman luuppia huomaa... :D Ylemmässä kuvassa pasta kuivuu, alemmassa riipus on polttovalmis.

Pääsin onneksi viimeistelemään tämän hopeatyökurssilla, ja sain sen myös poltettua :D Ja hyvin onnistui! Vain yksi pieni halkeaman jäänne jäi kummittelemaan silmän yläpuolelle, mutta se ei heikennä rakennetta. Polttovaiheessa kauhistuin, kun synteettinen rubiini olikin muuttunut mustaksi - onneksi huomasin että jäähtyessään alkuperäinen väri palasi ennalleen :) Hionta ja kiillotus tehtiin hienolla teräsvillalla ja akaattikiillottimella. Patinoin siiven urat ja takapuolelle kaiverretut nimikirjaimeni.

Image

Riipuksen nimi on Animus Piscatoris, eli kalastajan sielu (ainakin jos ontuva latinan osaamiseni pitää paikkaansa). Riipuksen mitat ovat n. 3,4 cm x 2,1 cm x 0,2 cm, paino 3,6 g. Kivinä 4 mm synteettinen rubiini ja 3 mm zirkoni.
Post Reply