Ciliegian simppelit (Finlandia s. 11)

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Ciliegia
Swarovski-kuumeessa
Lasku:5
Ciliegian simppelit (Finlandia s. 11)

Post by Ciliegia » Fri Jan 26, 2007 10:02

Laitan tänne pari kuvaa koruistani. Olen ihan aloitteleva näissä korujen teossa. Ne on kaksi viimeksi tehtyä. Pahoittelen kuvien huonoa laatua (meilla on vain kolmen megapikselin surkea kamera, joka on ostettu aikoja sitten).

Image
Tuohon kokonaan valkoiseen koruun sain nuo helmiäissydämet työkaveriltani, joka oli Kiinasta ostanut nipun rannekoruja, mutta kyllästyi niihin itse, purki ne osiin ja antoi helmet mulle. Korussa on sydämenmuotoinen salpalukkokin, mutta se ei oikein näy kuvassa.

Image
Tuo rannekoru onkin vähän hassu kombinaatio. Se on tehty valkoisen kaulakorun ylijäämähelmistä, liloista jyvänmuotoisista, jotka sain kiitokseksi valkoisten tilaamisesta, valkoisista ja kirkkaista siemenhelmistä, jotka taas puolestaan ovat työkaverini vanhasta korusta, kaksi isoa lilaa makeanvedenhelmeä jäi yli tekemästäni äiti-korusta ja nuo isot tummanlilat lasihelmet taas työkaverini peruja. Olisin halunnut tehdä korun vain noista pienistä ja siroista helmistä, mutta ne loppu kesken. Sellaisen etikettivirheen tein tuossa, että kiinnityshelmien päällyshelmet ovat hopeaa ja lukko kullattu, vaikka periaatteessa kultaa ja hopeaa ei "saisi" sotkea (sanoo tuttu kultasepän liikkeen omistaja), mutku mulla oli noita kullattuja lukkoja muutama eikä niille ollu käyttökohdetta.
Last edited by Ciliegia on Sat Nov 28, 2009 15:04, edited 34 times in total.
mags
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by mags » Fri Jan 26, 2007 11:51

Tyttömäinen ja herkkä tuo valkoinen korusi :ooh:
tuiru
Swarovski-kuumeessa

Post by tuiru » Fri Jan 26, 2007 13:08

Ihanan hempee toi eka koru.
AnneKa

Post by AnneKa » Fri Jan 26, 2007 13:27

Ma tykkään :love: kans tosta ekasta.
s@de
suunnittelee Balin-matkaa

Post by s@de » Fri Jan 26, 2007 15:07

Tosi kaunis toi eka! :ooh:
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Fri Jan 26, 2007 15:08

Eka on nätti ja kierrätys on kivaa :D
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Ciliegia
Swarovski-kuumeessa

Post by Ciliegia » Mon Feb 05, 2007 10:12

Kiitos kehuista!

Tässä yksi uusi korusetti. Ystäväni tilasi kaksirivisen rannekorun, kun valitin, että mulla on ihan mielettömästi jäljellä rubininpunaisia siemenhelmiä (olin tehnyt hänelle aiemmin kaulakorun niistä ja punaisista tikarihelmistä). Nooh, sitten piti saada tehdä jotain muutakin :D . Nyt tuo rannekoru on menossa ystävälleni, mutta en ole ihan varma, raaskinko luopua kaulakorusta. Vannoin, etten kuuna kullan valkeana tee mitään ystävänpäiväkorua, mutta kuinkas sitten kävikään....

Image
s@de

Post by s@de » Mon Feb 05, 2007 10:20

Ihana!!! :love: Toi värikin niin ihanan syvänpunainen. Mä tykkään!!
Ciliegia
Swarovski-kuumeessa

Post by Ciliegia » Sat Mar 03, 2007 13:56

Tässä aika uusi koruni. Ollut jo viikon päivät käytössä, mutta enpä ole saanut aikaiseksi kuvattua. S@teen pitkä valkoinen koru on ollut tämän korun innoittaja.

Korun nimi on Jäävirta, koska korusta mieleeni tulee talvinen koski ja sen virta; vesi juoksee vaikka ulkona olisi kuinka kylmä, paikoin vesi menee jääpeitteen ali, jää on paikoin miltei läpinäkyvää, paikoin valkoista, joen uomassa on luntakin.

Image
Ciliegia
Swarovski-kuumeessa

Post by Ciliegia » Tue Apr 03, 2007 14:56

Tässä kaksi uusinta. Nuo helmet olen saanut työkaveriltani ja pistänyt helmet uusiokäyttöön hänen toivomuksestaan. Hän on tuonut noita Kiinassa (on asunutkin siellä jonkin aikaa). Harmaan korun helmistä nuo erikoisen muotoiset ovat kännykkäkorusta, samoin kuin nuo pienet pyöreät. Harmaan putket puolestaan ovat rannekorusta peräisin. Lukko on kiinnitetty huonosti, olin niin innoissani sitä kiinnittäessä, ettei kiinnityshelmien kiinnipuristamisesta tahtonut tulla mitään. Nahkanauhaan laitetut posliinihelmet ovat peräisin rannekorusta. Keskimmäinen varsinkin on iso ja painava. Tuon nahkanauhan ostin ihkaensimmäiseen tekemääni koruun. Kyllästyin siihen, joten sekin meni uusiokäyttöön.

Image

Image
mikael0k

Re: Ciliegian simppelit (uusia 3.4.)

Post by mikael0k » Tue Apr 03, 2007 15:46

Ciliegia wrote:... Sellaisen etikettivirheen tein tuossa, että kiinnityshelmien päällyshelmet ovat hopeaa ja lukko kullattu, vaikka periaatteessa kultaa ja hopeaa ei "saisi" sotkea (sanoo tuttu kultasepän liikkeen omistaja), mutku mulla oli noita kullattuja lukkoja muutama eikä niille ollu käyttökohdetta.
Miksi ei saisi. Eihän se hopea olen väriltään kaukana valkokullasta ja niitäkin yhdistellään. Kyllä hopean ja kullan väriä voi ihan hyvin yhdistää kunhan sen tekee suunnitellusti. :wink:
Ciliegia
Swarovski-kuumeessa

Post by Ciliegia » Fri May 04, 2007 16:43

Mikael0k, olet oikeassa. Henkilö, johon viittasin sai hepulin jo siitä, että minulla oli sormissani yhtä aikaa kulta- ja hopeasormus. Sittemmin valkokulta on nostanut suosiotaan.

Ja sitten pari uutta. Tämä ensimmäinen on tehty äidilleni äitienpäivälahjaksi. Ensimmäinen mun hopealankatyöni, mikä näkyy varsinkin tuossa kaulakorussa. Mutku tein ensin nuo kierteiset linkit mutu-tuntumalta ja sitten löysin vasta ohjeet. Rannekoru ei ole ihan niin paha. Kehtaan hyvin antaa tämän, vaikka tämä onkin varmasti aika onneton verrattuna pitemmän harrastaneen versioihin. Korua ideoidessani mielessäni pyöri laulu Äidin sydän.

Image

Tämä toinen on tehty itselleni. Halusin lempiväriäni verenpunaista (tai siis rubiinin väristä tms.. Aiemmin tein pari settiä samoista helmistä kavereilleni). Korun nimi on Sydänveri (tiedättehän: "tehdä jotain sydänverellään...).
Image

Jos/kun korut muistuttavat muiden tekemiä korua, pahoittelut, etten osaa nimetä kaikkia, joten työt ovat vaikuttaneet näihin.
s@de

Post by s@de » Fri May 04, 2007 18:42

Tosi ihana toi setti äidillesi. :ooh: Ja ihanan värinen tuo punainen. :love:
Ciliegia
Swarovski-kuumeessa

Post by Ciliegia » Fri Jun 29, 2007 23:20

Kiitos, s@de!

Ja sitten ihan uusia...

Ensin massiivinen kaulakoru. Työkaverini kävi taas Kiinassa ja toi pussillisen erilaisia rannekoruja. Tuohon kaulakoruun on käytetty helmiä kolmesta rannekorusta. Keskimmäisissä kolmessa ruskeassa helmessä on ympyräkuviot, sitten on kaksi tabletin muotoista ja sitten nuo isot sirut, vai miksi niitä sanotaan. Korussa muutama paha moka, mutta kuka käskee tehdä koruja keskellä yötä silmät ristissä...

Image

Lähikuva, miten huonolaatuinen ainakin yksi helmistä oli. Mutta tykkään niistä just noin.
Image

Kesäkoru seuraavaksi. Jälleen kierrätystä; simpukat äitini vanhasta korusta, jota se ei oo koskaan käyttänytkään.

Image

Ja mun elämäni eka itte tehty kännykoru mutsilleni, joka tykkää suunnattomasti keltaisesta.

Image
Last edited by Ciliegia on Mon Jul 02, 2007 19:17, edited 1 time in total.
s@de

Post by s@de » Sat Jun 30, 2007 7:13

Ihania! Varsinkin toi kesäkoru! :love:
Post Reply