Anniinan koruja (kilpailutyö blogissa 12.7., s.18)

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Anniina
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku:5
Anniinan koruja (kilpailutyö blogissa 12.7., s.18)

Post by Anniina » Tue Nov 13, 2007 0:54

Hei! Viime kuun alussa heräsi ajatus korujen tekemisestä, luova työ on nimittäin aina ollut minulle keino rentoutua. Piirrän, maalaan, soitan, kirjoitan... Nyt sitten uusi harrastus. Löysin netistä korublogeja ja sitä kautta löysin tämän foorumin. Täytyy sanoa, että teidän koruista on saanut niin paljon intoa ja inspiraatiota tähän hommaan! Lokakuun lopussa hankin ensimmäiset välineet ja tässä sitä ollaan. Vielä on tekniikka aivan hakusessa, aloitinkin sitten narukoruista, kun ovat helpompia... Muutaman muunkin olen tehnyt ja ajattelin niitä esitellä.

Täällä esiintyneestä plagiointikeskustelusta pelästyneenä haluan huomauttaa, että jos löytyy yhtäläisyyksiä jonkun tekemiin koruihin, niin se ei todellakaan ole tarkoituksellista... Mutta, kun itse sain inspiraatiota katsomalla toisten koruja, minusta on kiva jakaa kuvia omista tuotoksistani ja olen vain iloinen, jos joku saa niistä idean omaan koruun.

Ihkaensimmäinen narukoru
Image

Vähän yksityiskohtia
Image

Toinen narukoru
Image

Ja yksityiskohtaa
Image

Elämäni ensimmäistä kieputtelua poikaystävän rautalangasta :lol:
Image

Puukorvikset
Image

Korvikset, joiden tekemisessä kovin alkeellinen tekniikka...
Image

Ensimmäinen rannekoru
Image

Elämäni toinen rannekoru
Image

Yksityiskohta, ensimmäiset kieputtelut korupiikkien päässä. Sitä ennen olin yrittänyt väännellä liian lyhyitä korupiikkejä sormenpäät verillä...
Image

Järkyttävä kuva vaikeasta kuvattavasta. Tässä vain solmin vahattua nauhaa ja kiinnitin väliin noita herkullisen punaisia puuhelmiä. Koru en ole sitonut ympyräksi, jotta se olisi monikäyttöinen: sen saa kaulalle monella eri tavalla, sen saa vyötärlölle ja se soveltuu myös rannekoruksi.
Image

Tässä vielä edelliseen koruun sopivat korvakorut. Toi korvakoruympyräosa oli niin kamalan ruma, että yritin vahatulla nauhalla piilottaa sen.
Image

Itse olen vannoutunut puukorujen käyttäjä, mutta ehkä tässä uuden harrastuksen myötä oppisi käyttämään vähän naisellisempia ja kiiltävämpiä koruja.
Last edited by Anniina on Sun Jul 12, 2009 23:33, edited 30 times in total.
AnneKa
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by AnneKa » Tue Nov 13, 2007 10:15

Tosi herkullisen näköisiä koruja. Varsinkin nuo kaksi viimeistä kolahtaa tähän mammaan :nod:
Mimme

Post by Mimme » Tue Nov 13, 2007 10:37

Tosi hienoja, kyllä kelpaa esitellä ja käyttää.
tuula-kaarina

Post by tuula-kaarina » Tue Nov 13, 2007 10:37

"Ensimmäinen" rannekoru on toden totta ensimmäinen! Ihanan vihreä!
*~*~* vierivä "läski" ei sammaloidu*~*~*
Jorisa - ad. 2008
tiinakes
Swarovski-kuumeessa

Post by tiinakes » Tue Nov 13, 2007 12:54

siis mieletöntä!

tosi hienoja. Sulla on todellakin silmää ton tyyppisiin koruihin!

en tavallisesti jaksa kommentoida kenenkään töitä, ihailen vain hiljaa mielessäni, mutta tähän on kyllä pakko sanoa.
Rauni

Post by Rauni » Tue Nov 13, 2007 13:33

upeita!!! Koruissasi on ihanat ja toisiaan täydentävät värit ja materiaalit. Tykkään :love:
Jane

Post by Jane » Tue Nov 13, 2007 15:03

Kauniita koruja. :love:

Kyllähän puukorutkin on naisellisia ja sitä paitsi erittäin piristäviä näiden muiden kaunokaisten seassa.

Jane
Nunnuli

Post by Nunnuli » Tue Nov 13, 2007 17:23

Puukoruissa on jotain suomalaista ja maanläheistä. Tosi kauniita kaikki. Kiva ajatus noissa viimeisissä korviksissa tuo nauha siinä renkaan ympärillä. Tuosta on tosi hyvä lähteä.. vaikea uskoa, että tosiaan olet vasta aloittanut harrastuksen.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Papunen

Post by Papunen » Tue Nov 13, 2007 17:47

Kauniita koruja olet saanut aikaan! Kivaa saada tänne uusia töidensä esittelijöitä, meitä kun on niin monenlaisia helmenpyörittäjiä että inspiraatiota riittää :jippii:
Anniina

Post by Anniina » Tue Nov 13, 2007 20:47

Kiitos paljon palautteesta, olen otettu! Image Voin ajatella sitten näitä kommentteja, kun seuraavan kerran se säännöllisesti ilmestyvä uskonpuute omiin korunväkerrystaitoihin ilmaantuu tuntemuksiini.
Virpi

Post by Virpi » Wed Nov 14, 2007 13:04

Vasta-alkajaksi olet onnistunut hämmästyttyvän hyvin, kauniit ja tasaiset kieputukset noissa lenkeissä. Lisää rohkeutta ja inspiraatiota!
SadePilvi
hamstraa hopeahelmiä

Post by SadePilvi » Thu Nov 15, 2007 14:34

Ei kyllä uskoisi vasta-alkajaksi. Mahtavia koruja! Mä muistan kun itse aloittelin, eikä mistään meinannut tulla mitään... empäs kyllä vieläkään ole paljoa alkuajoista kehittynyt :oops:
sinivioletti
aloittelee siemenhelmillä

Post by sinivioletti » Thu Nov 15, 2007 17:50

Ohoh. Itsekin olen aloittelija, mutta nyt käy kateeksi. Sinulla on todella hyvä silmä väreille ja materiaaleille. Korusi ovat myös jotenkin omannäköisiään, ei ihan sitä täällä näkyvää valtavirtaa.
Anniina

Post by Anniina » Tue Dec 11, 2007 18:27

Olen taas näperrellyt koruja.

Joululahja ystävälle. Tuo hopeaosa näyttää tosi yksinkertaiselta tässä kuvassa, oikeasti se tulee vähän näyttävämmin esille. Tuon korun nauhaosa kuitenkin menee uusiksi, koska unohdin kokonaan laittaa siihen pinkkiä vahanauhaa ja pinkki väri oli koko korun idea. :hullu:
Image

Näyttää paljon kivemmalta kaulassa, vaikka ei kyllä yhtään ole omaan makuuni kuitenkaan...
Image

Ihanista lasisista osista tehdyt korvakorut.
Image

Tätä tekiessä katkerana mietin, kuinka meni paljon hopealankaa hukkaan. Lopputulos on oikeastaan ihan kiva, tuo donitsi on iso (5 cm) ja värit täydentävät toisiaan kivasti. Olen vielä kahden vaiheilla, että meneekö tuo kaverille joululahjaksi vai yritänkö tehdä vähän siistimmällä jäljellä hänelle uuden, laatikosta nimittäin löytyy samanlainen donitsi.
Image

Joululahjakoru anopille. Vielä pitäisi väkertää samaa sarjaa olevat korvakorut. Korussa on makeanvedenhelmiä, swarovskin kristalleja ja hopeaa. Tuo soft flex extreme -koruvaijeri on todella kaunista vaijeriksi!
Image

Laatikosta löytyy paljon puolivalmiita koruja, esimerkiksi yksi hopeasta ja luonnonkivistä tehty... Materiaalit menivät loppumaan kesken, mutta tänään saapuneet howliitit onneksi pelastavat.
Anniina

Post by Anniina » Tue Dec 11, 2007 18:28

Laitankin vielä erilliseksi viestiksi ihania uutuuksia. Sain tänään ihania uusia nauhoja, olen hullaantunut. Kivet Satuhelmestä, makeanvedenhelmet taas ostin tätä kautta (se tuli jo vähän aikaa sitten).

Image

Lisäksi sain ihanimman kiitoslahjan kaikista tähän asti:
Image

Olen vielä vähän huono kivituntija, mitähän kivia tuossa mahtaa olla?

Tässä tarkempi kuva tuosta valkoisesta isosta. Mikäköhän tämä on?
Image
Post Reply