Helmieläimet

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Helmilohis
lasihelmien lumoissa
Lasku: 5

Helmieläimet

Post by Helmilohis » Fri Apr 18, 2008 16:36

Eli tänne voisi laittaa kuvia omatekemistään helmieläimistä ja muun laista keskustelua aiheesta :wink:
shadow
aloittelee siemenhelmillä

Post by shadow » Fri Apr 18, 2008 18:21

mä teen niitä.oon laittanu kuvaiakin jo
gerbiili on sana, jota muut eivät ymmärrä
Helmilohis
lasihelmien lumoissa

Post by Helmilohis » Fri Apr 18, 2008 19:00

Image Mun Kaksi helmilohikäärmettä
Venda
Swarovski-kuumeessa

Post by Venda » Fri Apr 18, 2008 21:05

Tein viime kesänä ja harjoitukset jatkuu taas jossain vaiheessa. Tässä parhaani, eli riikinkukko. Ohje sivulta: http://perso.orange.fr/mk.perles/indexfr.htm.

Image

Muoks. Huomasin, että tuon sivun osoite on muuttunut, eli se on: http://pagesperso-orange.fr/mk.perles/indexfr.htm

Ranskankielisen sivuston kääntämiseen olen käyttänyt http://babelfish.altavista.com/ -kielenkäännös-sivua, kieliparilla ranska - englanti. Ylempänä olevassa tekstilohkossa voi kääntää ohjeessa olevat yksittäiset, ranskankieliset sanat.

Mm. tuossa riikinkukossa helmirivit olivat niin pitkiä, että ne jäivät avonaisiksi. Niinpä kun olin tehnyt eläimen 3d-tekniikalla ohutta metallilankaa käyttäen, niin tein eläimen runko-osan lyhimpiä rivejä lukuunottamatta myös ristikkäiseen suuntaan tiilipiston tapaisella tekniikalla siimaa käyttäen.
Last edited by Venda on Fri Apr 18, 2008 21:35, edited 1 time in total.
Polgara
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Polgara » Fri Apr 18, 2008 21:21

Komee on. :P Mun elukat on vähiin jääny. Yhtä pientä papukaijaa väänsin neljä tuntii sormet melkein verillä...
Helmet ovat kaikkeus...
Venda
Swarovski-kuumeessa

Post by Venda » Fri Apr 18, 2008 22:23

Polgara wrote:Komee on. :P Mun elukat on vähiin jääny. Yhtä pientä papukaijaa väänsin neljä tuntii sormet melkein verillä...
Uutta yritystä vaan sitten :) , minä ainakin tykkäsin helmieläimien teosta eikä se ole vaikeaa, kun oppii tekniikan: laitetaan kerroksen helmet ohueen metallilankaan ja vedetään kerros sopivan kireälle.

Muuten tämän aiheen sijainnista: tämä voitaisiin siirtää myös tuonne Lasihelmet ja siemenhelmityöt-osioon, koska täällä galleriassa esitellään lähinnä omia töitä.
Polgara

Post by Polgara » Sat Apr 19, 2008 16:52

Olishan niitä kiva tehdä, mutta ei riitä aika kaikkeen. On mulla niitä saksalaisia vihkojakin pari. Koruilu vie toistaiseksi helmihommissa voiton! :D
Helmet ovat kaikkeus...
peikko

Post by peikko » Mon Apr 21, 2008 20:48

Ihan superihana toi pienempi lohikäärme :love: Ja riikinkukon pyrstö on upee!

(Mulla on joitain helmieläimiä kotisivulla, tosin vaan sudenkorennot on tehty tuollaisella metallilankatekniikalla. Mun elukat löytyy täältä sivun alaosasta, ja mun siskon tekemät täältä.)
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
Simavi

Post by Simavi » Mon Apr 21, 2008 20:59

:shokki: Onpa upea riikinkukko!
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
minniläinen
hamstraa hopeahelmiä

Post by minniläinen » Mon Apr 21, 2008 21:37

upeita :shock:
linkkikin on tosi hyödylline...kiitos siitä =)
Helmilohis
lasihelmien lumoissa

Post by Helmilohis » Tue Apr 22, 2008 8:04

Kivaa kun laitoit riikinkukon kuvan. :D Mäkin voisin näyttää mun riikinkukon. Tos http://www.munkuvat.org/kuvat/89261.jpeg http://www.munkuvat.org/kuvat/89262.jpeghttp://www.munkuvat.org/kuvat/89263.jpeg[img]
Minä Helmilohis.
Venda
Swarovski-kuumeessa

Post by Venda » Tue Apr 22, 2008 19:47

Kivan näköisen riikinkukon olet saanut aikaiseksi. Samoin tykkäsin erityisesti isommasta lohikäärmeestä. Peikon ja siskon tekemissä kaksiulotteisissa helmieläimissä näkee myös, miten värejä voi käyttää monipuolisesti ja kekseliäästi ja saada aikaan kauniita pikkueläimiä.

Yleensä minulla alkaa helmieläinten teko aivan eri tavalla kuin muiden korujen. Muiden korujen teossa katson ensin, että mitäs minulla olikaan korutarvikkeita ja helmiä ja sitten katson, mihin ne kävisivät.

Helmieläinten teossa taas: valitsen ensin eläimen, jonka haluan tehdä. Sitten on mukava suunnitella värejä ja väritellä ne puuvärikynillä kaavaan, tosin alkuperäisen kaavan värejä yleensä mukaellen. Sitten katselen, mitä 6-kokoista siemenhelmivalikoimaa minulla on. Tässä vaiheessa joutuu ehkä soveltamaan ja valitsemaan toisen värin. Lasken myös etukäteen helmimenekin kaavan rivien perusteella ja mittaan grammoina summittaisen määrän pienellä vaa'alla, joka tuli hankittua koruharrastuksen alkuaikoina.

Muiden korutöiden osalta paras hetki on kun saan korun valmiiksi (ehkä tekniikka ei ole vielä ihan kohdallaan :!: ) , mutta helmieläinten kohdalla on mukava katsella kerros kerrokselta, millainen kokonaisuus siitä alkaa muodostua.
Green
aloittelee siemenhelmillä

Post by Green » Wed Apr 23, 2008 18:29

Hienoja ja ihanan värikkäitä nuo kaikki :D Itse teen myös helmieläimiä ja paljon niitä on tullu tehtyä. Täs on muutama kuva:
Klikkaamalla saa suuremmaks
Tämmönen vihreä lohikäärme:
Image
Kaikki helmieläimeni:
Image
Jotai eläimii..
Image
Isoin lohikäärmeeni:
Image
Nunnuli

Post by Nunnuli » Wed Apr 23, 2008 19:22

:shock: Onpa siinä lauma! Sammakko on aivan IHANA! :love:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Bambi
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bambi » Wed Apr 23, 2008 23:23

Siis jumankauta miten hienoi! Toi riikinkukko on helmi! Täytyypä itsekin joskus yrittää...minä tyttö se olen väkerrellyt viimeksi tipuja pääsiäiseksi mutta kehtaako niitä enää edes näyttää...

Myös nuo lohikäärmeet ovat samoin ihania ja taidokkaita! Niin Greenin kuin helmilohiksen. Joitain eläimii on vaikee tehdä helmistä mut lohiksista tulee hienoja!
Post Reply