Taas vähän uusia koruja

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
tarjanne
Swarovski-kuumeessa
Lasku:5
Taas vähän uusia koruja

Post by tarjanne » Sun Aug 28, 2005 20:59

Tässä taas näytille viikonlopun tuotoksia.

Image Image
Image Image

Olen ihastunut tuohon Vera-Aleksan sivuilla olevaan yhden neulan RAW-rannekkeeseen ja olen tehnyt jo tosi monta eri väreissä.

Albumissa lisää viime aikoina tehtyjä koruja.
Siru
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Siru » Sun Aug 28, 2005 21:08

Oi ei, tuo ensimmäinen rannekoru on iiiihana!!! Mä pidän tosi paljon noista runsaista ja rönsyävistä koruista!

Viimeisessä Bead&Buttonissa oli pari kivaa mallia tuollaisista runsaammista koruista, mut sit kun katsoo niitä ohjeita niin hoh hoijaa... Minulla ei toistaiseksi ole ollut kärsivällisyyttä rakennella koruja jotka muodostuvat esim. osista jotka kasataan sitten kun ensin olet kaikki osat tehnyt...

Eli toistaiseksi tyydyn ihailemaan toisten upeita tuotoksia! :D
Wear your HELMET with pride!
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Eowyn » Sun Aug 28, 2005 21:13

Ihania koruja! Minä olen tehnyt tähän mennessä vain yhden tuollaisen RAW-rannekkeen, mutta tein sen kahdella neulalla kuten alkuperäisessä japanilaisessa menetelmässä. Pitäisi varmaan kokeilla jotain muita värejä ja tehdä lisää :)

Mulla on menossa jonkinlainen hopeavaihe nyt, tällaisen tein tänään:

Image
tarjanne
Swarovski-kuumeessa

Post by tarjanne » Sun Aug 28, 2005 21:19

Siru, tuo rönsyilevä rannekoru oli oikeastaan tosi nopea tehdä.
Koko homma on tehty yhtenä kappaleena, ei eri osista. Jokaisen "varteen" lisätyn siemenhelmen jälkeen tein kolmen helmen kukkavarren, yksi koristehelmi (jämähelmiä kaikki) ja yksi siemenhelmi kääntymiseen. Tein näin koko rannekkeen pituudelta ja palasin sama rataa lisäten vielä varsia kukkineen, niin että siitä tuli oikein runsas. Se olisi voinut olla itseasiassa vieläkin runsaampi! :D
(Saikohan tuosta mitään tolkkua...)
Siru

Post by Siru » Sun Aug 28, 2005 21:30

Tarja,
hyvin sai tolkkua! :lol:

Ymmärsin kyllä että sinun korusi ei ole kasattu palasista, mutta muistuttaa hieman sellaisia. Munkin täytyy varmaan rohkaista mieleni ja kokeilla, olisi muutama nauha makeanveden helmiä, joista varmaan saisi aika nätin kaulakorun tuolla käyttämälläsi tekniikalla...?

Mutta tuo rannekoru on tosi kaunis!
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Mon Aug 29, 2005 23:32

Image

Mun oli ihan pakko tehdä pitkästä aikaa tuollainen RAW-ranneke, tosin käytin kahta neulaa kuten aiemminkin. Kokeilin eka kertaa tehdä tuohon reunukset, ja tykkään kovasti tuloksesta.

Ainoa mikä tuossa RAW-rannekkeessa kiukuttaa - siis mallissa ylipäänsäkin - on sen hankala päättely. Päistä ei millään tahdo saada nättejä, ja aina pitää kikkailla jotain ihme lenkuroita sinne... :evil:
tarjanne
Swarovski-kuumeessa

Post by tarjanne » Wed Aug 31, 2005 18:23

Hyvät on nuo vihreä ja harmaa yhdessä!
Kahden rivin RAW-rannekkeessa nuo päät on tosiaan vähän hankalat tehdä, mutta, jos on yksi tai kolme rivinen ranneke, niin mun mielestäni se on silloin huomattavasti helpompaa.
Pia

Post by Pia » Thu Sep 01, 2005 21:18

Minäkin tein RAW-ranneke... Mun ihan ensimmäinen RAW-koruni :D Olen ihan tyytyväinen

Image

Väri on paljon nätimpi todellisuudessa
Last edited by Pia on Fri Sep 02, 2005 7:33, edited 1 time in total.
Älä Löi, En Ole Hurrit
Päivi

Post by Päivi » Thu Sep 01, 2005 22:45

Mä olen tehnyt myös noita 3-rivisiä rannekoruja......ja todella monta. Kuuluu mun suosikkeihini :D
Maikki

Post by Maikki » Mon Nov 07, 2005 0:21

Onko teillä mitään käsitystä, onko tuolle RAW:lle käytössä mittää suomenkielistä nimitystä - itse olen kutsunut sitä suorakulmapistoksi kursseilla ja sillä nimellä tehnyt jonkun monisteentyngänkin (ei ole mun suosikkitekniikoita noin yleisesti ottaen), siis suomentaen right anglesta.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Mon Nov 07, 2005 0:26

Minä en ainakaan ole nähnyt mitään suomenkielistä nimitystä, mutta suorakulmapisto kuulostaisi ihan loogiselta käännökseltä :)
Illumina

Post by Illumina » Wed Mar 15, 2006 10:18

Tuo eka runsas rannekoru on aivan ihana. Onko se tehty Nymoon vai mihin? Mä haluaisin opetella tekemään noita runsaita, mutta en tiedä käyttääkö nymoa vai siimaa. Siiman kanssa kokeilut on toistaiseksi epäonnistuneet, koska eihän se mahdu kun kerran siemenhelmistä. Ainakaan se siima mitä mulla on.
Othel

Post by Othel » Sat Mar 18, 2006 23:04

Miten on, saatteko te nuo korut pysymään ehjinä? Olen syvästi epäluuloinen kaikkia niitä malleja kohtaan, joissa lanka kääntyy muun kuin siemenhelmen reunaa pitkin, tai miten se nyt pitäisi sanoa, no, ymmärrätte varmaan. Minulla helmen reuna aina lopulta hiertää langan poikki. Erityisen noloa, jos on antanut sellaisen korun lahjaksi.
Siru

Post by Siru » Sun Mar 19, 2006 0:12

Olen huomannut että jotkut särmikkäät helmet ovat aika teräviä reunoistaan. Jotkut ovat jopa täysin hiomattomia tai lasi on lohjennut reunoiltaan (ainakin 1 satsi jonka ostin jostain "halvalla"...). Sain yhden korun langan poikki jo tekovaiheessa noin 17 kertaa, kyllä kismitti. Nykyisin tarkistan aina helmen reiän reunat molemmin puolin eikä lanka oo katkennut. Siis juu, lanka kestää jos helmi on kunnolla hiottu. :lol:
Post Reply