Nunnulin näpertelyjä vol.2 uutta 29.8. s. 119

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

amorosa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Nunnulin näpertelyjä vol.2 uutta 15.9. s. 104

Post by amorosa » Wed Sep 22, 2010 13:36

Piristävän kaunis setti :love: . Sinä osaat nuo helmekset ja muut ihanaiset aina "asetella" koruihisi niin upeaksi kokonaisuudeksi.
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
muusa

Post by muusa » Fri Sep 24, 2010 15:25

Ihanaa Nunnuli, että olet taas alkanut koruilla. :nod: :ooh:
Kaikki korut taas taattua kamaa. En voi lakata kuolaamasta tuota punaista settiä. :drool:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Oct 03, 2010 12:58

Kiitos Kaunokaiset <3

Olen jälleen räkä-kuume-taudissa ja siitä syystä sairauslomalla. Mitäpä sitä muuta täällä lötkötessä tekisi kuin koruja :lol:

Tässä muutamia näperryksiä tältä viikonlopulta:
Ekassa Kashmir-helmiä ja 8 mm onyxejä tms. mustia kiviä hopeoidussa kuparissa. Kaulakoru on pitkää mallia.
Image

Sitten tein Jane Myrskyn ihanasta merihevosesta korun, jossa halusin helmen tulevan mahdollisimman hyvin esiin. Materiaaleina helmen ja hopean lisäksi makeanvedenhelmiä ja Swarovskilta helmiäispintaisia helmiä ja kristalleja.
Image

Ja rannekoru ja korvikset edelliseen:
Image

Ostin Espanjasta keväällä afrikkalaisesta kaupasta joitakin riipuksia, joista edellisellä sivulla esittelin yhden ja tässä sitten toinen. Riipus on kuin tonttu, menninkäinen tai vastaava ja sai nimekseen "Imp". Kissani Ramsesin rekisterinimi on Imp At Home, joka tarkoittaa jotakuinkin kotitonttua ja tästä tämä nimi. Kivet olen ostanut akvamariinina ja tuollaisina likaisen värisinä ovat olleet tuolla odottelemassa oikeaa paikkaansa. Tämä riipus on mun mielestä tarpeeksi rouhea ja siinä on sellaista luonnetta, että nämä alkoivat heti jutella keskenään.
Image

Ja loput palikat samaan settiin:
Image
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
kokeilija

Post by kokeilija » Sun Oct 03, 2010 13:04

Ihania nuo kashmir-helmet ja koru tietenkin myös :)
Gilda

Re: Nunnulin näpertelyjä vol.2 uutta 3.10. s. 105

Post by Gilda » Sun Oct 03, 2010 14:21

Imp-korusetti on mun mieleen, kauniita kiviä ja riipuksessa on sitä jotain. :love:
Othel

Post by Othel » Sun Oct 03, 2010 22:01

Hitsit, en tiennytkään pitäväni kashmir-helmistä! Nämä ovat erilaisia kuin ennen näkemäni. Ja tonttu on sopivasti hurja.
amorosa

Post by amorosa » Mon Oct 04, 2010 9:59

Minullekin uudennäköisiä kashmir-helmiä, koru on todella kaunis :love: . Imp-korusta tykkään myös, riipus ja helmet kuin tehty toisilleen. *Menee katsomaan omia likaisensameita akvamariineja ja riipuslaatikkoaan..*
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
nekka

Post by nekka » Mon Oct 04, 2010 16:04

Jaa Afrikan tontut on ton näköisiä, muikee :D
Upeita koruja kaikki !!
@nu

Post by @nu » Mon Oct 04, 2010 16:10

Tykkään tuosta merihevossetistä. Tosi hienosti olet löytänyt helmet sävy sävyyn :nod:
muusa

Post by muusa » Wed Oct 06, 2010 9:34

Oih, onpas kauniita koruja kaikki! :ooh: Itse aina ihailen noita kashmirhelmiä, mutta ainakin Sinellissä ovat tosi kalliita. Mistähän löytyisi halvemmalla..?
Tällä kertaa suosikkini taisi olla Imp-setti, helmet natsaa riipuksen kanssa täydellisesti! :wtg:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Wed Oct 06, 2010 23:54

muusa wrote:Oih, onpas kauniita koruja kaikki! :ooh: Itse aina ihailen noita kashmirhelmiä, mutta ainakin Sinellissä ovat tosi kalliita. Mistähän löytyisi halvemmalla..?
Tällä kertaa suosikkini taisi olla Imp-setti, helmet natsaa riipuksen kanssa täydellisesti! :wtg:
Kiitos Ihanaiset <3 Mä olen ostanut kaikki kashmirini täältä Helmetistä eri tahoilta, joten en osaa neuvoa mistä kaupasta niitä saisi. Eihän nuo mitään halpoja ole, mutta kyllä kai ne halvempia ovat täällä olleet kuin jossain Sinellin tyyppisessä kaupassa. Mä tykkään kashmireista, mutta kun ne on niin isoja, ne ei mun mielestä näytä hyviltä lyhyissä koruissa ja pitkiä käytän julmetun harvoin. Siksi niistä tehdyt korut pääosin vaan roikkuvat tuolla naulassaan. Pitkiä koruja kuitenkaan ei mun mielestä voi käyttää kuin tietynlaisten paitojen kanssa.. sellaisten, joita käytän harvoin.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
HelmiElina
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by HelmiElina » Thu Oct 07, 2010 8:01

Mulle tulee noista kasmirhelmistä ihan kävyt mieleen, ja mä rakastan käpyjä :love: Tosi kaunis ja hillitty koru, vaikka nuo kasmirit taitaa olla aika isoja? Nuo kasmirhelmet on mulle ihan uusi tuttavuus. Onko ne metallia? Mistä toi nimi tulee?
-HelmiElina-
catena
lasihelmien lumoissa

Post by catena » Mon Oct 11, 2010 8:46

*huoh..* Aivan upeita ihanuuksia :shock: !!!!
Ei ole mikään konsti olla rohkea, jos ei pelkää.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Wed Oct 27, 2010 15:28

HelmiElina wrote:Mulle tulee noista kasmirhelmistä ihan kävyt mieleen, ja mä rakastan käpyjä :love: Tosi kaunis ja hillitty koru, vaikka nuo kasmirit taitaa olla aika isoja? Nuo kasmirhelmet on mulle ihan uusi tuttavuus. Onko ne metallia? Mistä toi nimi tulee?
Kiitos. Kashmireissa on metalliputki, jonka päällä on jonkinlainen vaha, johon on upotettu kaikenlaista hässäkkää. Tässä tapauksessa tuo hässäkkä on metallipampuloita, mutta löytyy myös sellaisia, joissa on siemenhelmi, jotain kimmeltäviä kiviä, metallilangan pätkiä yms. Olen kuvitellut nimen liittyvän Kashmir-nimiseen alueeseen Aasiassa, mutta en ole varma liittyykö nämä mitenkään toisiinsa.. Tietääkö joku viisaampi? Ja joo.. isoja ovat. Näiden helmien mitta pitkästä päästä päähän on n. 2,5cm.

Mitään en ole kerennyt tekemään kun on nuo Egyptin kuvat olleet työn alla. Hetki sitten käsittelin viimeisen kuvan. Muutamia olen ladannut Flickriin jos ketä kiinnostaa matkakuvat. Tässä pientä esimerkkiä:

Khan el Khalilin basaarista vihdoin löytämäni helmikauppa:
Image

Image

Ja ostoksia:
Image
Kuvassa punaista akaattia, valkoista onyksiä fasettihiottuna (mitä lie kiveä), punaiseksi värjättyä "jadea" ja kiinalaisia punaisia kristalleja, koska tuota väriä en ollut ennen nähnyt. Teetin mukanani viemistäni turkooseista kaksi sormusta ja riipuksen, jotka myös kuvassa. Sitten siinä on zirkoniariipus (tai joku muu kimmeltävä), iso hopealätkä, jossa hieroglyfeillä teksti "manu" ja markasiittiriipus, jossa jotain pinkkejä kiviä. Papusen tuliaisriipus unohtui kuvasta. Esiteltköön itse jos tahtoo.
Lea
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Lea » Wed Oct 27, 2010 18:02

Voi jessus mikä helmeilijän taivas :ooh:
Oliko tuolla hinnat millasia?
Post Reply