Korujen vuosi ~*~ Heinäkuu 09 ~*~

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Miilia
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Korujen vuosi ~*~ Heinäkuu 09 ~*~

Post by Miilia » Mon Jul 20, 2009 14:41

Ja taas mie tykkään kaikista... Tilian savukvartsit ovat täysin lumoavat, ja näyttää todella siltä että kuvan nainen on jättänyt ne siihen lipaston päälle, makuuhuoneen seinustalla seisovalla, pitsiliinan koristamalle...
Papillonin perintöhelmissä on ihana ajatus, miten mukava on varmasti tuntea helmien historia niitä hipelöidessään, miettiä missä ne ovat mahtaneet edellisessä elämässään käydä.
Tinka korusta tulee minulle mieleen se lapsena niin isolta näyttänyt pihlaja siellä keskellä mummin pihaa, siitä on jäänyt se että koti on koti vasta sitten kun pihassa kasvaa pihlaja, eikä missään tontin kulmassa vaan kunniapaikalla. Meidän pihalta se vielä puuttuu, olen pari vuotta mittaillut sitä täydellistä paikkaa, josko se jo kohta löytyisi :wink: Ihana koru siis, suorastaan herkullinen :drool:
Tikrunmamin sinivalkoinen olisi varmasti ollut mummille mieleen, ja kyllä noin kaunis koru ansaitsikin tulla tehdyksi. Toivottavasti sille löytyy käyttöä, se on varmasti muisto mummista vaikka ei hänelle ehtinytkään.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Miimuska
löytänyt aidot helmet

Post by Miimuska » Mon Jul 20, 2009 15:34

IHANIA koruja ja kertomuksia. :love: Olen lueskellut noita kertomuksia välillä tippa silmässä ja omat muistot ovat tulleet vahvasti mieleen Kiss-kisseistä ja Pihlajanmarjoista ja monista muistakin jutuista.
Aluksia ajattelin, että ompa niin vaikea aihe, ettei mitään taida tulla tehdyksi tässä kuussa, mutta teidän juttuja lukiessani alkoivat minunkin aivonystyrät raksuttamaan.
Minulla on ollut oikeastaan kolme mummoa, joista kukaan ei ole enää elossa, äidinäitin Karjalasta, isänäitin Hämeestä ja hänen kotiapulaisensa Anni (muutaman vuoden vanhempi kuin mummini). Suurin osa lapsuusmuistoista liittyy kauniiseen kesään ja jollain lailla syömiseen. Minun lapsuudessani eivät mummit (eivätkä ukitkaan) enemmälti harrastaneet meidän lasten kanssa mitään, jos pieniä kotiaskareita ei lueta mukaan.
Äidinäitini kuoli vasta muutama vuosi sitten 98-vuotiaana ja omat lapsenikin kerkisivät tutustua isomummiin.
Koska isänäitin ja Anni ovat kuolleet jo aika kauan sitten, toivon että he ymmärsivät kuinka tärkeitä ihmisiä he olivat, koska itse en saanut sitä koskaan kerrottua heille ja tämän takia olen yrittänyt opettaa omille lapsilleni, että he kertovat omille mummeille, ukille ja papalle, kuinka tärkeitä ihmisiä he ovat.

Siispä tässä jokaiselle kolmelle mummolleni rakkaudella viriteltyjä "Karjalanpiirakoita"

Image
Othel

Post by Othel » Tue Jul 21, 2009 15:54

Mummius on yksi mahdollinen naisen rooli muiden roolien kanssa peräkkäin, päällekkäin, limittäin!
Siksi mummikoru on naisellisen kurvikas kuin 60-luvun kypsä nainen kävelypuvussaan. Mummiudessa nainen katsoo yhtaikaa eteen, taakse ja sivuilleen - siksi mummius edistää ihmislajin ja erityisesti lastenlasten säilymistä (vaikka tuppaakin joskus käymään hermoille). Jonkun mummista jäi jälkeen korkki ilman karahvia, minun mummistani katkennut keltainen kaulanauha.

Image Image

Peyote, pietarinketju, pujotus. Japanilaiset siemenhelmet ja pikkupisarat, lasihelmet, hopearenkaat ja -osat, lanka, vaijeri, kirppislöytö.
Mimme

Post by Mimme » Tue Jul 21, 2009 16:36

Ihana Othel!! Jälleen kerran isket täysillä naulan kantaan.
Kaikki muutkin mummo-korut tarinoineen koskettaa, niitä pitää käydä lueskelemassa uudelleen ja uudelleen.
tinka

Post by tinka » Tue Jul 21, 2009 17:21

Tässä Othelin korussa on selvästikin paljon elämänkokemusta lasipurkissa, kannessa virkattuja pitsiliinoja, ja monta silmäparia, jotka mummu on selvästikin kaitsenu :love:

Ihana :love:
Piita

Post by Piita » Tue Jul 21, 2009 19:34

Tämä on ihana ja erikoinen! Ihanan Othelmaista :ooh:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Maija
Swarovski-kuumeessa

Post by Maija » Tue Jul 21, 2009 23:20

Itse neljän lapsenlapsen isoäitinä tekstisi lämmitti, kiitos kauniista kirjoituksestasi!
maija, helmiin ja hopeaan hurahtanut
nisa
aloittelee siemenhelmillä

Post by nisa » Wed Jul 22, 2009 22:20

Ensimmäisenä kerron, että ihailen teidän kaunniita luomuksianne. Todella upeita koruja, mistä te kaikki oikein ammenatte se luovuuden joka näkyy koruissanne?
Ja sitten aiheeseen.
Minun mummo oli erittäin rakas. Asuimme samassa taloudessa, joten hän oli minulle perheenjäsen. Hän ei käyttänyt paljoakaan koruja, no kihla- ja vihkisormus oli tientenkin aina. Kun hän oli pukeutunut jotain juhlaa varten hänellä oli aina helminen rintaneula. Ja siitä syystä tein rintaneulan. Isoäitini koru oli pyöreä ja symmetrinen, minun taas soikea ja mv. helmet miten sattuu ja minkä mallisia. Mutta jotain yhteistä niissä nyt kuintenkin on. Joten omistan tämän rintaneulan isoäidilleni Eville, ja olkoon sen nimi Evi
Image
Onnellisuus on paras kasvojen kohotus
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Jul 23, 2009 0:41

Othel ylitti taas.. ehkei itseään, mutta kaikki odotukset. Mieletön tuo lasinen korkki ja ne piperryshelmet siinä ympärillä.

Nisalla tosi herkkä ja kaunis rintakoru. Epämääräinen rypäs, mutta kuitenkin tasainen ja rauhallinen. Hienoa!
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Tikrunmami
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Tikrunmami » Thu Jul 23, 2009 11:43

Täällä on taas monta upeaa korua ja uutta tarinaa. Nämä tarinat korujen mukana ovat ihania luettavia!
Simavi

Post by Simavi » Fri Jul 24, 2009 15:42

Ja taaas ihania koruja ja tarinoita :ooh:
Tilian mummikoruista henkii ihana vanha aika :love:
Miimuskan korussa upeasti kehystetty nuo kolme soikeaa helmeä :love:
Othelin kekseliäisyydelle ei näy rajoja :wtg:
Ja nisan rintakorussa on myöskin ihanaa mummutunnelmaa :love:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Virpi

Post by Virpi » Fri Jul 24, 2009 17:12

Othel sai jälleen kerran naurun huulille. Mahtava näkökulma!

Nisan rintakorun nostan erityisesti esille, koska rintakoruja ei Helmetissä esiinny kovinkaan usein.
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Sun Jul 26, 2009 13:15

Seuraavassa oma näkemykseni... Ja blogista napattu tekstipätkä. Teksti kokonaisuudessaan siellä blogissa.
Toinen isoäiti rakasti koruja hyvin paljon. Asia selvisi valitettavasti minulle vasta hänen kuolemansa jälkeen. Hän rakasti värejä ja nimenomaan pukukoruja. Siksi yhdistänkin korut aina hymyilevään aurinkoiseen naiseen, lämpimiin vastaleivottuihin leipiin ja kissanpentuihin, jota isovanhempien tallilla heinäpaalien joukosta löytyi.

Toinen isoäiti rakastaa pukukoruja, hänellä on varmaan vieläkin kaapissa vanha ompelurasia, täynnä mitä ihmeellisimpiä pukukoruja. Hänen luonaan olen saanut leikkiä aikuista naista, pukea erilaisia koruja. Hän rakastaa värien leikkejä ja hän on opettanut minut katsomaan luonnon väriyhdistelmiä läpi vuodenaikojen.

Kiitos kummankin isoäidin, minulla on helmiä ja pystyn tekemään koruja, itselleni ja lahjaksi muille ihmisille. Näin isoäitieni rakkaus koruihin elää ja voimistuu päivä päivältä.

Image
Image
Image
urahara
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by urahara » Sun Jul 26, 2009 14:51

Onpa ollut upeita koruja! Erityisesti ovat näistä edellisten sivujen koruista jääneet mieleen Marissan ruusukvartsiherkkikset hienoine kuvineen, Tinkan ihanat linnut viinimarjapensaassa, Tilian tyylikäs savukvartsikoru ja Othelin upea oivallus hienoine pohdintoineen naisen rooleista! Kaikki muutkin ovat olleet hienoja, ja ylläoleva HopefulRomanticin koru on ihanan iloinen ja värikäs. Samaa täytyy sanoa kuin kaikki muutkin, eli erityisen ihanaa on lukea korujen taustalla olevista mummoista ja tarinoista! :)
Miilia

Post by Miilia » Mon Jul 27, 2009 2:30

Ehdin jo oman korunikin aloittaa, saa nähdä saanko valmiiksi asti, muu elämä tahtoo häiritä harrastuksia... Mutta onneksi tänne on taas ilmestynyt muiden ihanuuksia.

Miimuskan karjalanpiirakat... Siemenhelmiäkö? Kieputtelen ennen kilometrin hopeaa kuin tartun niihin, mutta jotkut ne vaan osaa. Muotokieli on kohdallaan ja väri piirakoissakin mukavan kesäinen.
Ja Othel, samat sanat siemenhelmistä, ja sitten karahvin korkki, mäkeen oisin moisen viskannu, en olis ikuna keksiny kaulaan ripustaa, enkä kyllä noin hienosti osannutkaan.
Nisan rintakorusta tulee mieleen juuri ne mummojen korurasiat, täynnä pukukoruja ja tilpehööriä. Ihanan vanhanaikainen mutta kuitenkin käyttökelpoinen.
Ja Romatikko, koru täynnä väriä ja iloa, elämää ja sen mutkia, enempää tuskin hyvään koruun tarvitaankaan :wtg:
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Post Reply