Korujen vuosi ~*~ Heinäkuu 09 ~*~

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

nekka
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Korujen vuosi ~*~ Heinäkuu 09 ~*~

Post by nekka » Thu Jul 02, 2009 21:15

Yukion koru on nerokas ! :wtg: ...varsinkin jos nuo mitan näyttämät lukemat ovat esim. syntymäpäivä..? (26.2.-25 ?)
...ja "Sassen" korut on hurmaavia. :ooh:
Heluna
löytänyt aidot helmet

Post by Heluna » Thu Jul 02, 2009 22:07

Täytyypä vain todeta, että tippa tuli silmään kun luin Miilian tekstin. Ihanasti kirjoitettu. Aloin paitsi muistelemaan omaa rakasta Mummiani, joka on nukkunut pois jo 13 vuotta sitten, mutta mieleen tuli myös mummut tämänhetkisessä työpaikassani dementiakodilla. Tähän aiheeseen tahdon osallistua.
Pape

Post by Pape » Fri Jul 03, 2009 0:34

On kyllä hieno aihe, jotenkin. Yhden isovanhemman olen elämässäni tuntenut, muariksi tuota kutsuttiin ja nimi oli Lempi. Ei juuri muuta muistikuvaa kuin, että istuttiin pöydän äärellä ja pyöriteltiin toisillemma kolikkoa edestakaisin pöytää pitkin ja välillä maisteltiin suoraan ikkunasta päin vattuja silloin, kun olin kuus vee. Sateen jälkeinen tuoksu tuo vielä tänäkin päivänä mieleen sen tuoksun, kun muari lähti muille maille tk:sta ja sitä kädestä pirimmä. Pitääpä tuumata!
Jorisa

Post by Jorisa » Fri Jul 03, 2009 8:49

Tää aihe jättää mut valitettavasti aika kylmäks, syystä että mun sukuni ei olla mitään sukurakasta porukkaa.... Itelläni on ollut mamma, kuoli kun olin apaut 13 v. ja toinen on kasvanu koiranputkee jo sellaset 40 vuoat. Mut kuulemma oon samanmoine.... :huh: :huh: mun lapsillani on mummi ja mamma, mutta toinen on hyvin etäinen lapsilleni.

Katsotaan saanko mitään aikaseksi.....
Porukassa, mutta yksin.
Regina

Post by Regina » Fri Jul 03, 2009 21:35

Kiva aihe mutta ei ehkä oikein minulle sopiva. Mun mummi on ärsyttävä ja se aina valittaa siitä kuinka kamalan näköinen mä olen. Kiva oli nähdä se kun se sanoo heti ensin että sieltä se kamalus tulee. Ja mulla on sen mielestä hirveät meikit. Kiva kun se arvostaa omaperäisyyttä. On se ihan kiltti mutta se on inhottavaa kun se aina haukkuu.
aderyn
suunnittelee Balin-matkaa

Post by aderyn » Fri Jul 03, 2009 21:54

Regina wrote:Kiva aihe mutta ei ehkä oikein minulle sopiva. Mun mummi on ärsyttävä ja se aina valittaa siitä kuinka kamalan näköinen mä olen. Kiva oli nähdä se kun se sanoo heti ensin että sieltä se kamalus tulee. Ja mulla on sen mielestä hirveät meikit. Kiva kun se arvostaa omaperäisyyttä. On se ihan kiltti mutta se on inhottavaa kun se aina haukkuu.
No mutta mummithan on aina mummeja, ja sitäpaitsi mummit elää ihan eri aikakaudessa kuin me nuoret :D
Jotkut vaan ovat suorapuheisempia kuin muut.
En minäkään varmasti tule tulevaisuudessa mummina ymmärtämään sen ajan nuorten hullutuksia. :mrgreen:
Kaikki uusi ja erilainen on outoa, varsinkin iäkkäämmälle väelle, se pitää muistaa. :)

Tämä aihe on tosin kyllä minunkin mielestäni hieman lannistava, tai oikeastaan en vain osaa ottaa inspiraatiota kenestäkään ihmisestä,
Mulla on ollut elämäni aikana 4 mummia, jotka kaikki omalla tavallaan on mulle tärkeitä ihmisiä.
Mummista ei vaan synny korua. :|

Noh, meitä on moneen junaan!
Ihana ainakin katsella millaisia koruja muut saavat aiheesta aikaseksi, kun itse ei inspiroidu! :nod:
oivamainio
löytänyt aidot helmet

Post by oivamainio » Fri Jul 03, 2009 22:32

Mummi (eli oma äitini) on suuri koruiluni kannattaja ja ihastelija. Häneltä olen oppinut ylipäätään kaikki käsityötaidot lapsuudessani. Luulen, että mummi olisi itse halunnut olla käsityöläinen, mutta monista syistä se ei kuitenkaan onnistunut. Uskon, että hän elää tällä hetkellä minun itsetoteutuksessa myös omaa elämäänsä innolla uudestaan.
Mummi rakastaa varmaa, kaunista, mutta jotain näyttävääkin. Vihreä väri on iäkkäälle ihmiselle jotenkin turvallinen valinta:

Image

Image
Miilia

Post by Miilia » Fri Jul 03, 2009 23:02

En olettanutkaan että kaikilla on pullantuoksuinen mummi jolle kärrätään kukkia joka sunnuntai ja halitaan pitkään, ihmisiä nekin on eikä mitään taruolentoja. Mutta negatiivisistakin tunteista voi ammentaa inspiraatiota, ja aihettahan saa jälleen kerran tulkita vapaasti :wtg:

Mutta ihania koruja, Yukiolla on loistava idea, heti kävi raksuttamaan vaikka mitä päässä, ja Sassenachin bling bling koru on häikäisevän kaunis ja merkityksellinen. Oivamainion helmet taas ovat klassisen kauniit, ja ihania vihreän sävyjä... :love:
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
miauu

Post by miauu » Fri Jul 03, 2009 23:02

Pahuksen loma kun sotkee arkeologointimahdollisuudet... Mummeli on kuollut jo yli vuosikymmen sitten, mutta välit olivat varmastikin keskivertoa läheisemmät (sama osoite koko lapsuuden jne) ...ja jos vain ehtisin etsiä kristallilamppulasit (joita on varastossa mummelin työpaikasta ennen ajanlaskuni alkua) niistä saisi varmasti tehtyä komeaa korua ...muttakun lomamatka tulee väliin ja pelkkään etsintään pitäisi varata varmaan useampi tunti... :( puhumattakaan koruksimuuttamisesta ...eli todo-listalle päätyy varmasti, pitäkää peukkuja teemaanehtimisestä ;)
(Sain sentään tehtyä tilausrannekorun ja kaupanpäälliskorvikset tänään...)

Eli teemalle nostetaan hattua :wtg:
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
Gilda

Post by Gilda » Fri Jul 03, 2009 23:27

Mulla on ollut vain yksi mummo, äidinäiti. Toinen mummoni ehti kuolla juuri ennen syntymääni.
Mummosta on jäänyt lämpimät muistot. Hän oli ihan vanhanajan mummo;---- "kanasensa" niitylle ajoi. Olin mummolassa ihan pikkulikkana kesäisin joskus viikkojakin. Pieni talo kaukana kaikesta, no kansakoulu oli naapuritalona. Mummo oli huolehtivainen ja ehkä liian tiukkakin joskus. Mummoni ei koskaan leikannut pitkää tukkaansa: nukkumaan mennessään hän irrotti nutturan ja pitkä letti valahti selkään. Hänellä oli kaikuva ja tumma ääni. Erinomainen laulaja.
Muistoja vain tulvii mieleeni...en ole varma saanko tästä aiheesta korua aikaan. Epäilen suuresti. Mutta katsotaan. :D
Piita

Post by Piita » Sat Jul 04, 2009 0:40

Ristiriitaisia ajatuksia ja tunteita mummuistani. Kummatkin jo poissa.
Kirjoitin jo pitkästi mutta en sitten julkaissutkaan. Rakkaita olivat kumpikin mutta toisesta mummusta on todella kipeitäkin muistoja. Aikuinen minussa osaa käsitellä niitä asioita mutta hämmentynyt ja epävarma 17 vuotias minussa miettii vieläkin miksen minä kelpaa ja mitä minä tein väärin. Asioita jäi käsittelemättä ennen kuin oli liian myöhäistä, haavat ovat auki vieläkin.

Toinen mummuni ei ollut helppo ihminen hänkään mutta meitä lapsenlapsia hän rakasti aidosti. Se näkyi pienissä arjen asioissa niin että pieni lapsikin sen tunnisti.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Piitu

Post by Piitu » Sat Jul 04, 2009 18:37

Mieluisa aihe minulle. Minulla on se ilo että isän äiti on vielä elossa. Häntä olen aina sanonut mummoksi. Mutta äidin äiti, jo edesmennyt, oli aina minulle Mummi, kuten on omakin äitini minun lapselleni... Lapsirakas maatalonemäntä, supisuomalainen taistelijaluonne ja esimerkki meille lapsenlapsille monella tapaa. Taidanpa tehdä korut ensin oman mummini muistoksi ja toisen vielä omalle äidille :D
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
Vikki

Post by Vikki » Sat Jul 04, 2009 19:22

Hyvä aihe, Miilia :D

Molemmat mummoni ovat merkinneet miulle hyvin paljon.
Toinen mummoni on kotoisin Hämeestä, toisen elämä toi tänne rajantakaisesta Karjalasta. Tuli erilaiset ruokaperinteet, erilaiset murteet, erilaiset luonteet, kaikki tämä on rikkautta.
Hämeestä tulleen mummoni opetus: "Ihmisen täytyy olla rehellii". Tämä on uponnut syvälle, eipä miusta taitaisi olla esimerkiksi vakuutuspetoksen tekijäksi :) Hän oli erittäin auttavainen ja kiltti.
Karjalassa syntyneen mummoni karjalanpiirakat olivat ihan maailman parhaita ja se iloisuus, mietittiin mieheni kanssa oliko hän koskaan kiukkuinen tai vihainen, eipä sellaista tilannetta tullut mieleen.
Jostain syystä mummoista tuli mieleen iloiset, huolettomat ja turvalliset kesät joten mummojeni muistoksi:

Mansikka-mustikkamaitoa.

Image
"Onpa ihanan monta ihan tuntematonta!"
http://vikkityyli.blogspot.com/
Helrii
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Helrii » Sat Jul 04, 2009 19:57

Herkullisen näköinen mustikkamaito.
tähtisumu
lasihelmien lumoissa

Post by tähtisumu » Sat Jul 04, 2009 21:25

Aivan upea Miilia heittämä aihe heinäkuulle.

Osa teistä on tämän jo nähnyt tuolla omassa ketjussani, mutta sattuu tämän kuun teemaan kuin nappi silmään.

Mummini jälkeen minulle jäi muistoksi hänen savukvatsi-vuorikristalli kaulakorunsa. Mummista aika jätti jo kymmeniä vuosia sitten. Aika myös söi kaulakorusta silkin ja minulle jäi kasa helmiä korulaatikkoon. Tänä keväänä esikoiseni perhe odotti heidän esikoistaan, minun ensimmäistä lapsenlastani (kesäkuun kaunis tyttövauva) ja minustakin tuli mummi. Näitä ajatuksia mielessäni tein oman mummini savukvartseista ja hopeaketjusta uuden korusetin itselleni.

PURO
Image

Kaunista heinäkuuta kaikille helmihöperöille
Tänään ymmärrän enemmän kuin eilen .... lupaavaa huomisen kannalta.
Post Reply