Korujen vuosi ~*~ Heinäkuu 09 ~*~

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Partaska
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Korujen vuosi ~*~ Heinäkuu 09 ~*~

Post by Partaska » Sat Jul 04, 2009 21:31

Regina wrote:Kiva aihe mutta ei ehkä oikein minulle sopiva. Mun mummi on ärsyttävä ja se aina valittaa siitä kuinka kamalan näköinen mä olen. Kiva oli nähdä se kun se sanoo heti ensin että sieltä se kamalus tulee. Ja mulla on sen mielestä hirveät meikit. Kiva kun se arvostaa omaperäisyyttä. On se ihan kiltti mutta se on inhottavaa kun se aina haukkuu.
No meikäläisen mummu on tottunut kun mulla vaihtuu tuo kuontalo ja tyyli harvase kuukausi...joskus 1990-luvun loppu puolella oli muotia sellane tukka et takaa lyhyt ja tupeerattu ja takaa sivuille pitenee...siis sellanen polkkatukan ja lyhyen tukan välimuoto...niin pappani näki ekan kerran violeti ja oranssin värin yhdistelmä tukassani + tuo malli leikattuna...niin sieltä kajahti karjalaa murtae et helvetti oletko laittanut kananperseen päähäs (en osaa kirjottaa sillain miten pappani sanoi) ja mummu nyökytteli ja kihersi vieressä....mutta en antanut sen haitata...ne tuppaa tottumaan ja hyväksymään ajan kuluessa sukupolvien omat muodit ja trendit.

Mutta nyt päästää omaan mummuuni...siis tuohon joka nyökytteli papan sanojen mukaan...on siinä sen verran ihmemummu et pakko oli laittaa tämä asia koruksi...10kg ja 5kg painot. Yli 80-v mummu käy kaksi kertaa viikossa salillla ja ihmettelee siellä kovaan ääneen et on se kumma kun ei nykyajan nuoret jaksa?!?!?!!!??? ja siellä salilla käy n. 10-65 vuotta nuorempia emäntiä ja isäntiä. Ja ne jotka on tavanneet mut niin tietävät että en ole mikään pituuden jättiläinen mutta tämän mummun vieressä tunnen itseni pitkäksi...on kuulkaas n.10 cm lyhyempi kuin minä.

Mummuni painot
Image
pohjana 1mm hopeaa ja mustia akaatteja 8mm ja 5mm, kieputus 0,6mm hopealanka ja 0,9mm hopealanka.

Onhan mummustani monta juttua jotka mielelläni kertoilisin täällä mutta ei tällä kertaa...ehkä sitten joskus...sen voin sanoa et tämän viisaan suusta on päässyt muutama kuolematon lausahdus.
Last edited by Partaska on Sat Jul 04, 2009 21:37, edited 1 time in total.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Jul 04, 2009 21:36

Ihanat mustikkamaidot.. vanhan korun savukvartsit.. ja vallan hurjan hauskat punnukset! Kiva aihe. Mulla ois tähän valmis ideakin, mutta saas nähdä saanko toteutettua sitä tämän kuun aikana kun tällä ei ole muuten mikään kiire.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Gilda

Post by Gilda » Sat Jul 04, 2009 23:54

Voi Partaska mikä tarina: ihana mummo kertakaikkiaan. Mummoja on erilaisii, kaikki ihan hyviä... Mahtava koru.. Vikin koru myös erittäin kaunis. Ihan kuin Pohjois-Karjalalainen metsä mustikkaretkellä. Muistelen...Mummot ja mummit ovat tärkeitä... :D
Miilia

Post by Miilia » Sun Jul 05, 2009 1:21

Siis vau mitä koruja ja tarinoita tänne ilmestyy... Vikin korusta tuli niin hyvä mieli, mielessä ne on täälläkin ne ruohonkorteen pujotetut metsämansikat ja mustikat... Maistoin muuten mustikkamaitoa muutama vuosi sitten, vaan ei maistu sekään enää samalle kuin silloin... :wink:
Tähtisumun koru on kaunis ja tarina liikuttava, kenties koru päätyy pitkän ajan päästä tuon kesävauvan kaulaan...
Ja Partaskan teräsmummokoru on mainio, aivan loistava idea, ei olisi taas tuollaista(kaan) itsellä tullut mieleen, vaikka näitä mahtimummuja tässä lähellä onkin.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
mags

Post by mags » Sun Jul 05, 2009 12:59

Taasen on ihanasti aiheen mukaisia koruja! Partaskalla on rautanen mummu, magee koru :wtg: ja Vikillä sitten
sellainen miun lapsuuteni mummo, lempeä ja turvallinen, jota ei vaihtaisi kehenkään muuhun :love: Kuin perhosia tuossa korussa! Ja tähtisumun korussa muisto mummista kulkee ihanasti aina mukana :ooh:

**
Minun molemmat mummut ovat jo hyvin etäisiä muistoja, joten koruni ei muistuta heitä,
vaan on pikkuisen ranskalaisten vanhojen romaanien henkeen aseteltu :wink:
Image

linkki galleriaan http://picasaweb.google.com/MagsinKorut/2009Uusimmat#
Gilda

Post by Gilda » Sun Jul 05, 2009 14:54

Magsilla ihana Nana, tässä on todella jotain romanttista nostalgiaa ja herkkyyttä. Katselin myös galleriaa; larimar+bysanttilaisketju-koru on huikea/ pirtsakka ja raikas on koru, jossa on sinisiä laattoja ja sini/vihr? helmiä. :love:
anzu

Post by anzu » Mon Jul 06, 2009 10:17

Jaa että mummo...
Äiteen puolen mummo on kuolut joskus 80-luvun lopulla. Siitä ei oo oikein muistikuvia, muutako se veti myssy päässä röökiä verannalla kesät-talvet. Vaikkaki aika paljon oon ollu tekemisissä, mutta mitää muistikuvia ei oo mummosta jääny päähä. En tiiä miksi :???:
Isän puolen mummostas on jääny sitte vähä enemmän mieleen, mutta ei siitäkää paljon. Kuitenki samassa pihapiirissä ollaan asuttu. Sen muistan että lapsena pelattiin mummon kaa korttia, se opetti kaiken maan tupet ja paskahousut. Kova oli tansseissa käymää, ku pappa on kuitenki kuollu joskus ennen mun syntymää. No vanhempana mummo oli sitte helevetin kova huutamaan ja kiukuttelemaan. Halvaantu osittain joskus 90-luvun puoles välis ja siitä se möykkääminen sitte alako.. Samassa mökissä asun ny ku mummo asu viimeset vuodet. Mummo hautajaisistakaa en muista mitää muutako sen että oltiin serkun kaa uimassa hautajaisten jäläkeen :)
Ihme juttu että tollaset asiat unohtuu.. Mutta pitää kahtoo saanko Eeva-mummosta jotain aikaseksi, ku sillä oli tapana pitää kuitenki koruja. :idea2:
-anzu
Simavi

Post by Simavi » Mon Jul 06, 2009 11:45

Magsin rannerengas on ihana ja herkkis :ooh:
Partaskalla taas kunnon rautamummokoru ja wau mikä mummo! :wtg: Jesh!
Tähtisumun koru taasen on tosi kaunis tuunaus mummin korusta :love:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Virpi

Post by Virpi » Mon Jul 06, 2009 14:32

Tähtisumu: ihastuttava tarina ja kunniakasta materiaalin kierrätystä!
Piita

Post by Piita » Tue Jul 07, 2009 22:43

Tein tämän korun jo viimeviikolla mutta nyt se alkoi "jutella" ja halusi nimen. Kuukauden teeman aihe kosketti ja toi muistot ja tunteet pintaan. Aloin katsella tätä korua toisella tavalla. Kerroinkin jo jotain tässä ketjussa aikaisemmin, mitä muistoja ja tunteita aihe herätti.
Kipeitä ja haikeita, asioita joiden kanssa on opittava elämään kun niitä ei voi enää muuttaa tai käsitellä.
Rakkautta joka tekee kipeää,ihania lapsuusmuistoja, nuoren tytön epävarmuus, hyväksymisentarve ja aikuisen kysymyksen, miksi?

Image
Kaipaus
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
liia
Swarovski-kuumeessa

Post by liia » Wed Jul 08, 2009 11:53

Vikin Mustikkamaito on oivaltava, näyttävä ja taitavasti sommiteltu :P
urahara
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by urahara » Thu Jul 09, 2009 11:20

Tässä on minun mummikoruni. Lestadiolaisuuden ja raskaiden aikojen tuomaa vakavuutta, mutta myös huumorin ja ilon hetkien keltaisia pilkahduksia. Yksi mustakivi "surukivenä": mummi menetti lapsensa eli enoni, joka kuoli nelissäkymmenissä, eikä oikein koskaan toipunut siitä. Samalla se kuvaa minun omaa suruani - mummi kuoli muutama vuosi sitten. Mummini oli hieno ja vahva ihminen, mutta hyvin hillitty ja vaatimaton, ja siksi minusta riipukseksi sopi labradoriitti, joka on näennäisen vaatimaton mutta kuitenkin hehkuu hienoa sinistä välkettä (jota en kyllä saanut vangittua kuvaan).

Mummin vaatimattomuuden huomioon ottaen koru saattaa olla liian tuhti (nuo harmaat akaatit ovat pituudeltaan n. 2,5 cm ja labradoriitti vähän yli 3 cm), mutta minusta pienempi ei olisi tehnyt hänelle oikeutta. :)

Anna Alviina. Harmaata akaattia, keltaista "jadea", yksi mustakivi, labradoriittiriipus ja hopeaa.

Image
Last edited by urahara on Sun Sep 13, 2009 15:25, edited 1 time in total.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Jul 09, 2009 11:37

Erittäin kaunis koru. Kiitos myös liikuttavasta selostuksesta siitä miten tähän kokonaisuuteen olet päätynyt.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Miilia

Post by Miilia » Thu Jul 09, 2009 16:28

Magsin koru on K-A-U-N-I-S, eikä inspiraatiossakaan ole mitään vikaa, päinvastoin. :wtg:
Piitan ruusut uivat suoraan sydämeen, muistot rakkaudesta jota ei aina ole helppo tuntea. Siihen on helppo samaistua, itse kunkin...
Uraharan Anna Alviina toi mukanaan tarinaakin, mikä on aina tervetullutta. Kauniisti sommiteltu ja ihanat värit, kirkas keltainen loistaa harmaan keskellä kuin kukkaset nurmella. Mielestäni ne parhaat korut ovatkin täynnä merkityksiä jotka eivät kaikille aukene, niiden kanssa on mukava kulkea, kuin olisi joku rakas siinä vierellä.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
mags

Post by mags » Thu Jul 09, 2009 18:26

*
Nämä pari viimeisintä korua tuovat omienkin mummojeni haipuneet muistot, lapsuuskesät, lähemmäksi :love:
Kiitos tunteikkaista koruista ja sanoista, Urahara ja Haimari :nod:
Post Reply