Korujen vuosi ~*~ Heinäkuu 09 ~*~

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

urahara
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Korujen vuosi ~*~ Heinäkuu 09 ~*~

Post by urahara » Fri Jul 10, 2009 10:54

Huomasin, etten ole vielä lainkaan kommentoinut muiden koruja, vaikka olen käynyt niitä joka päivä ihailemassa. Siispä...

Yukio, sanoit saaneesi idean hienoon ristiisi jostain kirjasta - kirja lienee 1000 Jewelry Inspirations, joka lojuu tuossa vieressä pöydällä, enkä raaskisi muutaman kuukaudenkaan jälkeen vielä palauttaa sitä kirjastoon. Korussasi on myös hauska sanaleikki! :D
Sassenach, enkeliveli oli koskettava lisä korussasi!
Oivamainion korut ovat niin tyylikkäät, että voisin laittaa ne kaulaani itsekin. :)
Vikin mansikat ja mustikat on hieno idea, ja näyttävät oikeastikin mansikoilta ja mustikoilta!
Tähtisumu, kaunis idea kierrättää helmiä mummon vanhoista koruista, ja tuli sama mieleen kuin Miilialle, että ehkä se päätyy sitten taas seuraavalle sukupolvelle. :)
Magsin ja Piitan rannekorut tahtoisin itselleni!!!!! :ooh:

Ja haimari, mistä saa noin upeita ja jykeviä kiviristejä? Kommentti vielä tuohon hautausmaakommenttiisi: osasit pukea ihanasti sanoiksi sen, mitä itse koen, kun katselen koruani - hautakivet tulevat miullakin mieleen, mutta eivät surullisella tai raskaalla tavalla. Hautausmaat ovat miunkin mielestäni rauhoittavia paikkoja, ulkomaillakin monesti haluan käydä kävelemässä hautausmaalla. Vanhoja hautausmaita taas tykkään valokuvata. :D
urahara
Swarovski-kuumeessa

Post by urahara » Fri Jul 10, 2009 10:58

Hei, unohdin mainita, että Reginan punttikoru on huikea! Ja mummo itse vasta onkin... :)
nekka
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by nekka » Fri Jul 10, 2009 13:42

urahara wrote:Hei, unohdin mainita, että Reginan punttikoru on huikea! Ja mummo itse vasta onkin... :)
...tarkoitit varmaan Partaskan... :D

Ihania, syvällisiä sekä hauskojakin koruja olette saaneet irti mummoistanne... :lol:
Partaskan puntti-mummo ihan yliveto ! :wtg:
urahara
Swarovski-kuumeessa

Post by urahara » Fri Jul 10, 2009 15:27

... juu, siis Partaskan... näköjään sisälukutaito vähän hakusessa... :whistle:
Othel

Post by Othel » Fri Jul 10, 2009 21:53

Jep, Partaskalla yllättävät niin mummo kuin koru! Taas huomattiin, että ei kannata yleistää - edes mummoja.
Vikin mustikka-mansikat ovat siitä perinteisemmästä mummopäästä, suloisen suomalaisia, kepeän kesäisiä.
Vanhojen korujen uudistaminen ja käyttöön ottaminen on mainiota perinnön vaalimista minun makuuni!
Misu
löytänyt aidot helmet

Post by Misu » Fri Jul 10, 2009 23:44

Pihlajanmarjakarkit. Punainen limppari rengaskorkilla. Fazerin Parhaat karkkipussi joka piti jakaa kahden siskon kanssa, ja josta kaikki halusivat kiss-kiss tai jääkarhu-karkit käärepaperien takia (itse karkit maistuivat hirveälle). Äiti: Tiedätkö kuka olen? Mummu (epäröiden): Oletkos sinä naapurin Ulla? Musta kävelykeppi. Koottava puinen tuulimylly, josta aina puuttui paloja tai ne olivat rikki. Myrna-kahvikupisto. Ulkovessa. Äiti: Tiedätkö kuka olen? Mummu (vihaisesti): Tottakai minä nyt oman lapseni tunnen! Hautajaisissa pappi puhui Susannasta, vaikka mummua kutsuttiin aina Sannaksi.

2 erilaista mummua, toinen alzheimerista kärsivä maalaismummu ja hoitokodeissa vuosia asunut, toinen kaupunkilaismummu joka asui yksin kotonaan kunnes kaatui yöllä, loukkasi lonkkansa ja joutui sairaalaan, jossa sai kohtalokkaan flunssan. Molemmat erittäin pitkäikäisiä, ja omalla tavallaan sitkeitä.

Haalistuneita, epämääräisiä muistoja molemmista linkitettyinä ketjuilla jotka näyttäisivät katkeavan minä hetkenä hyvänsä mutta kestävät kuitenkin. Tämä koru on raskas.

Image
nekka

Post by nekka » Fri Jul 10, 2009 23:46

Ajattelin osallistua tämänkuun teemaan kahdella mummolla...

...tosin ensin vain toisella... :lol:

Irja-mummini, nyttemmin pitkälle yli 80kymppinen, on aina rakastanut kukkia, niin purkissa, luonnossa, maljakossa kuin kukkapenkissäkin.
Aina olen jaksanut ihailla niitä uskomattoman värikylläisiä mutta harmoonisia ja ennenkaikkea rikkaruohottomia kukkapenkkejä !
Nyttemmin voimien vähetessä kyykkiminen ei enää onnistu, eikä jalatkaan kanna samalla tapaa kuin ennen..ajattelin, että
kukkaa voisi kantaa mukanaan myös kaulassa...

Image
Kuvassa Irja-mummini oman mummonsa sylissä. Kuva 20-luvun alusta.

Image
Patinoitua hopeaa, lucite-kukka, pari fasetoitua lasihelmeä sekä pätkiä katkenneesta hopeaketjusta :D
Gilda

Post by Gilda » Sat Jul 11, 2009 0:18

Tulee mieleen samanmoiset muistot. Mummot pitämässä huolta tulevista sukupolvista ja sukulaisistaan, rakkaudella...Jotenkin niin tuttua tämä kuvaus, itsekin nähnyt samanmoisia kuvia mummon ja ukin albumeissa. Ihana koru, teeman mukaan aito ja kaunis... :love:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Jul 11, 2009 1:07

Misulla ja Nekalla molemmilla aivan ihastuttavat korut ja tarinat niiden takana. Tuntuu olevan ihana kuukauden aihe ja mielenkiintoista lukea juttuja mummoista, mummeista ja mammoista. Voi kunpa omani olisivat vielä hengissä.. muistot eivät kuitenkaan mihinkään katoa :ooh:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Miilia

Post by Miilia » Sat Jul 11, 2009 1:41

Siis wau taas... :shock:
Haimarin koru on vaikuttava, nykymummon koru, juuri sellaisen joka jättääkin ne pannarin paistot muille ja keskittyy itse vaikka tekemään lisää koruja :wtg:
Ja voi Misu minkä teit, korun painon voi tuntea kaulallaan ja helmet kuiskivat muistoja korvaan... Upea...
Nekan muistot tuo minullekin mieleen ne mummolan kukkapenkin, ja vanhat pelargoonit ja ison jouluruusun. Meidän mummo oli aina viimoisen päälle tarkka järjestyksestä, kukkapenkkikin oli rakennettu symmetriseksi. Ja rikkaruohot, niitä ei näkynyt. Vaan onpas kaunis koru, kiehkuraa ja patinaa ja kukkaa... Ah, saattaisi minunkin kaulaani sopia, vaikkei kukkapenkit olekaan järjestyksessä ja rikkaruohot rehottaa...
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Marissa

Post by Marissa » Sat Jul 11, 2009 15:17

Aivan ihania koruja,kaikilla!

Tein juuri "mummolleni" hyvinkin yksinkertaisen korun makeanvedenhelmistä, nugetteja ja isompia pyöreähköjä.
Helmiä yhteensä 83 kpl, välissä kirkkaita siemeniä.
Tämä koru pyydettiin minulta ja tein sen tunteella. Sydän täynnä rakkautta.

Tämä "Mummo" on minun entinen naapurini, ei ainakaan tässä elämässä oikeaa sukua siis.
Ilman tätä ihanaa ihmistä en ehkä olisi juuri tässä. Hän on rakkaudellaan pitänyt minut elämässä kiinni pahimpinakin aikoina, ollut minulle äiti ja ystävä, lapsilleni rakastava mummo.
Ollut vieressä sairaalassa ja soittanut silloin kun kukaan muu ei ole välittänyt.

Nyt on minun vuoroni olla lähellä ja auttaa.
Mummo on jo 83 vuotta, näöstä jäljellä enää 5% ,joka sekin hiipyy nopeasti.

Juuri siitä syystä tämä koru on ladattu täyteen rakkautta,jonka voi tuntea kaulassaan.
Sittenkin kun sitä ei enää näe.

Rakkaudella:
Image
Marissa

Post by Marissa » Sat Jul 11, 2009 19:19

Kun minut päästää vauhtiin, ei loppua näy....pidätte siitä tai ette :P

Tässä koru mummolleni, jota ei ole koskaan saanut kutsua mummoksi,mummiksi,famuksi tai miksikään vastaavaksi,sillä hänhän ei ole niin vanha! (Ikää nyt 82)

Nuoruuden seurapiirielämä, glamour on jäänyt "päälle" ja se on oikeastaan aika surullista :cry:

Herkässä käsikorussa särölasia ja ruusukvartsia,lukkoa säädän vielä kauniimmaksi kun löydän Sen Oikean!
Korussa yhdistyy elämän hauraus ja kauneus,jonka haluaisin näyttää mummolleni.
Valitettavasti se ei ole mahdollista,vaikka hän vielä elääkin.

Image
rinsessa
löytänyt aidot helmet

Post by rinsessa » Sat Jul 11, 2009 22:18

Ihana aihe! Minulla on ollut monta mummoa, mutta viimeisin ja rakkain kuoli kaksi vuotta sitten äkillisesti ja täysin arvaamatta kuukaudessa löytyneeseen syöpään. Mummoni oli karjalainen ja täynnä elämänhalua vielä 83-vuotiaana ja rakasti koruja. Aina helmet kaulassa, milloin meripihkaa (auttoivat kurkkukipuun ja käheyteen) ja milloin hematiittia tai puuta, vaikka päällä olisinkin ollut virkattu villabaskeri, tuulitakki ja kumisaappaat, mutta helmet ja korvikset piti olla ja ranneketju aina. Minua on niin harmittanut, kun löysin koruilun vasta mummon kuoleman jälkeen. Hänen kanssaan olisin voinut jakaa harrastustani, hän kun oli taitava käsityöíhminen, nypläsi kansallispukujen myssypitsejäkin. Mutta uskonpa että hän katselee minua pilven reunalta, ja moittii kuten eläessäänkin kun ostin uusia vaatteita: "mihin sie kaik´ entiset paat?" ja samaan hengen vetoon: "niin sie oot tult´mummokseis".Hänen muistokseen koetan jotakin keksiä. Oma äitini on ollut lasteni mummo jo 16 vuotta, ja kun pääsen kuvaamaan hänelle tekemäni korun, laitan sen tänne, sopii aiheeseen täydellisesti.
nekka

Post by nekka » Sun Jul 12, 2009 10:53

Sanoin osalistuvani teemaan kahdella mummolla...nyt tulisi se toinen :D

Kirjoitin sen verran pitkän tarinan BLOGIINI, etten
enää tänne jaksa niin pitkästi laittaa. Käykää katsomassa mistä ihmeestä koru on tehty... :lol: :lol:

Image
Kupari ja lasi...

Image
..tekstin synnystä myös oma tarina...siellä blogissa.. :lol:
Miilia

Post by Miilia » Sun Jul 12, 2009 14:43

Marissan korut ovat kauniita ja tarinat niiden takana koskettavia, klassisen kaunis kaulanauha ja ihanan herkkä rannekoru... :love:

Mutta Nekka veti kyllä ihan sanattomaksi, mieletön koru ihan tollein noin vaan jostain romuista, siis huippu risainia!! Olen täällä ihan monttu auki vaan tuijotellut. Ja taidan jatkaa. :huh:
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Post Reply