Raunin väkerrykset :) Blogissa uutta 7.3. s.31

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Rauni
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Raunin väkerrykset :) Blogissa uutta 7.3. s.31

Post by Rauni » Sun Jul 23, 2006 3:07

:D
Last edited by Rauni on Sat Mar 07, 2009 22:49, edited 50 times in total.
Rauni

Eka kerta vääntelyä

Post by Rauni » Tue Jul 25, 2006 11:00

Tässä ihan ensimmäinen ”rautalanka väännökseni”, joka vaati yllättävän paljon työtä ja epäonnistumisia. Ei tullut laskettua montako metriä tuli käytettyä kuparikäämiä vääntämiseen ja kierteiden tekemiseen, sillä jouduin ottamaan uusiksi muutaman kerran. Kuparilanka onkin hyvää harjoitusmateriaalia tekniikan opetteluun, koska se on edullista, varsinkin kun sitä löytyy kelakaupalla mieheni flipuverstaasta, valmiiksi lakattuna ja sopivan kokoisena 0,7 mm.

Peukalon päät ovat vähän kipeänä vääntämisestä, mutta ei haittaa vaikka tekee kipeää, sillä olen työhöni tyytyväinen. Tästä, kun rohkaistun ja tekniikka kehittyy, niin voin sitä vääntämistä kokeilla sitten sillä hopealangallakin...
Last edited by Rauni on Wed May 07, 2008 21:40, edited 1 time in total.
kaisa-maisa

Post by kaisa-maisa » Tue Jul 25, 2006 11:53

tuo sininen koru on tosi ihana :love:
Rauni

Post by Rauni » Tue Jul 25, 2006 18:58

Kiitos Kaisa-maisa kehuista. Myönteinen palaute on vain niin kannustavaa ja varsinkin silloin, kun on aloittelija :)
kaisa-maisa

Post by kaisa-maisa » Tue Jul 25, 2006 19:10

ootkos sie kuinka kauan koruja tehny?
ei nuo kyllä miusta aloittelijan tekemiltä näytä :aijaa:
Rauni

Post by Rauni » Tue Jul 25, 2006 19:32

Olen tänä keväänä, itse asiassa toukokuussa aloittanut helmeilyn ja pelkäänpä vain, että nyt jo olen siihen riippuvainen. Täytyy nyt tässä tunnustaa koko Helmetin seurakunnan edessä :oops: , jos vaikka tulisi parempi omatunto :enkeli:, että on tainnut jäädä jotkut kotityöt kakkossijalle :D Tällainen taitaa kuulua asiaan... :wink:
kaisa-maisa

Post by kaisa-maisa » Tue Jul 25, 2006 19:42

onneksi mie en ole meidän perheen pää, eli ei noista kotitöistä tarvitse hirveästi huolehtia niin voin rauhassa addiktoitua harratukseeni :rofl:
tosi kauniita koruja olet saanut tehtyä, vaikket kauaa olekaan vielä niitä tehnyt :nod:
Rauni

Post by Rauni » Sat Jul 29, 2006 15:47

Hö, miksei mulle kukaan kertonut, että Swarovski-kristalleihin voi jäädä koukkuun :!: :!: :evil: :rofl:
Käytiin Keskisellä ja sieltä askarteluosastolta löytyi ihan oikeita ja aitoja Swarovski-kristalleja. Valikoima ei ollut suuri. Pyörittelin niitä aikani käsissäni ja ostin 4mm ja 6mm vaalenasinisiä kristallihelmiä. Kauheita määriä en raatsinnu ostaa, kun ne oli aika kalliita. Nyt teen niistä itselleni kaulakorua ja ai, että ne sopivat hyvin 11/o kokoisten hopeasisuksiten kirkkaiden siemenhelmien kanssa :love:
Mun täytyy saada Swarovski-kristalleja lisää :!:
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sat Jul 29, 2006 16:07

Rauni wrote:Käytiin Keskisellä ja sieltä askarteluosastolta löytyi ihan oikeita ja aitoja Swarovski-kristalleja. Valikoima ei ollut suuri. Kauheita määriä en raatsinnu ostaa, kun ne oli aika kalliita.
Nimimerkillä "Keskinen on lähikauppani": helmihyllyn valikoimat ovat tällä hetkellä tosi pieniä, koska aikovat vaihtaa Knorr Prandellin (suokaa anteeksi mahdollinen omaperäinen kirjoitusasu) johonkin toiseen merkkiin. Taannoin Swarovskejakin oli kohtuullinen valikoima, tosin vain pieniä biconeja. Ja hintavia, tosiaan. Itse ainakin olen päätynyt siihen, että Swarovskit kannattaa hankkia postitse, jos niitä meinaa raaskia käyttääkin ;) .
-Mirka-
lasihelmien lumoissa

Post by -Mirka- » Sat Jul 29, 2006 18:04

Miksi mä en oo löytäny Keskiseltä helmiä ollenkaa.. :roll: Tais kyllä olla niin että siinä hyllys oli niin vähä helmiä, etten viittiny alkaa ees kattomaan onko siinä mitään kivaa :oops: Korjaan tilanteen heti ens kädes :wink:
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sat Jul 29, 2006 20:22

Ne vähät, mitä Keskisellä on jäljellä, löytyvät korttien ja julisteiden vierestä tietokonepelien läheisyydestä. Valikoima on köyhä ja köyhtyy koko ajan, koska lisää samanmerkkisiä helmiä ei ole kuulemma tulossa. Niitten takia ei Keskiselle kannata lähteä, ei edes minun, vaikka asun samassa kylässä :lol: .

Mutta jos haluaa ihailla Swarovskeja valmiina koruina, kannattaa pysähtyä Keskisen Kellon näyteikkunoille. Parissa asetelmassa säkenöi somasti!
Rauni

Post by Rauni » Sat Jul 29, 2006 20:48

[quote="-Mirka-"]Miksi mä en oo löytäny Keskiseltä helmiä ollenkaa.. :roll:
---
Munkin oli niitä aluksi vaikea löytää sieltä, kun ne vähätkin pussit oli miten sattuu. Helmihylly oli muutenkin sekaisin, mikään ei ollut missään järjestyksessä, kaikki vain sikin sokin. Valikoima oli todella pieni. Tavallisia siemenhelmiä oli sitäkin enemmän ja muovisia timantteja.

Kertokaas, mistä löytyy koruohjeita juuri näille aidoille kristallihelmille? :love:

Niin ja miten lainataan tekstiä, että se olis valkoisen laatikon sisällä?
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sun Jul 30, 2006 10:56

Rauni wrote:Niin ja miten lainataan tekstiä, että se olis valkoisen laatikon sisällä?
Valitse haluamastasi viestistä oikeasta yläkulmasta painike "lainaa". Sitten vain deletoit toisen viestistä turhat pois. Älä koske hakasulkeissa oleviin quote-merkkeihin, ne tekevät sen laatikon.
Rauni

Post by Rauni » Sat Aug 19, 2006 0:13

Uusia koruja on tehty ja laitan linkit kuviin, kun en osaa vieläkään laittaa niitä tähän. Valkoisen laatikon osaan jo kuitenkin laittaa, kun en koske niihin quote juttuihin :D
Last edited by Rauni on Wed May 07, 2008 21:42, edited 1 time in total.
Michli
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Michli » Sat Aug 19, 2006 0:16

oi kauniita! viimeinen kävi erityisesti silmään!!
Post Reply