Korujen vuosi ~*~ Tammikuu 2010 ~*~

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Marissa

Re: Korujen vuosi ~*~ Tammikuu 2010 ~*~

Post by Marissa » Fri Jan 08, 2010 20:13

@nia kiltti, oletin että ymmärtäisit pointtini helpostikin. Mainitsit blogissasi, että oikeesti korusi on aika arkinen, hyvä kuvaaja ja kamera saa korusi loistamaan. Itse ainakin olen täysin sitä mieltä että korusi ja kuvasi ovat TODELLA kauniita ja tämä EI ole kilpailu.

Täälläkin foorumilla on paljon aloittelevia koruilijoita, jotka ovat epävarmoja omasta osaamisestaan ( Ja ei, itse en kuulu heihin)
Pyydän lukemaan viestini ihan positiivisella asenteella ja samalla herätän ehkä ajatuksia.
Makuasioista, taiteesta, ei voi koskaan kilpailla. Eikä kuulukaan.
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Nunnuli » Fri Jan 08, 2010 20:37

Minä otan mieluiten selkeän kuvan, josta koru erottuu selkeästi. ITsekin ihailen Anian kuvia ja monen monen muunkin.. mm. Papusen asetelmia, mutta en itse viitsi koruja kuvatessa nähdä samaa vaivaa. Pääasia mulle on, että koru erottuu hyvin. Kamerani on kuitenkin loistava eikä minussa kuvaajanakaan ole mitään vikaa.. mielenkiinnon kohteissa enempikin.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Partaska

Post by Partaska » Fri Jan 08, 2010 21:52

Kuva kuin kuva....kunhan siitä näkee et kyseessä on upea koru. Et nyt sanon lakatkaa jo...Itse en niin paljon kiinnitä kuvaustekniikkaan huomiioo vaan siihen itse kuvattavaan. Tottahan toki olen kade @nian taidosta osata kuvata (ja en häpeä myöntää sitä :D ) mut koen et tuohonkin ylettyy sitten kun on ottanut tarpeeksi kuvia.
Ja tämänkin sanon vaan ystävyydellä ja kunnioituksella kaikkia helmetin ihmisiä kohtaan....en haastaakseni mitään turhan päiväsiä jupinoita. Halit ja pusumoiskikset poskille..... Image

Ja tosiaan tähän asti kaikki korut ovat olleet kauniita ja komeita. En ala edes luetteleen tekijöiden nimiä vaan laitan tämän tänne. Image
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Piita

Post by Piita » Sat Jan 09, 2010 0:38

Juu, tuota...
Ei todellakaan ole kuva kilpailu! :shock: Jokainen laittaa just sellaisia kuvia kuin osaa ottaa! Eikä kenenkään tarvitse ainakaan alkaa ottamaan "arkisempia" kuvia sen takia ettei tule kellekään paha mieli...
Koruthan tässäkin on pääosassa ja niissäkin tasoja ja tyylejä on erilaisia. Se juuri on rikkaus ettei tartte tasapäistää! Eikö voitas vaan iloita jokaisesta korusta ja jokaisesta kuvasta? Toiset osaa paremmin ja toisilla on vielä harjoittelua kuvaus asioissa. Eikä kaikista saa hyviä vaikka olis millaset kamerat. Taidot kehittyy ajankanssa ja kokeilemalla. Olis vähän sama että edistyneemmät koruilijat ei sais laittaa korujaan esille ettei aloittelijoille iske ahdistus... :huh:
Joten jokainen kuvatkaa pliis edelleenkin omalla tyylillänne!
No niin, peace and love vaan kaikille!

Sitten asiaan... Minun suunnitelmat sitten muuttuivatkin radikaalisti, ei tullutkaan mahtipontista ja kimallusta, ainakaan paljon....
Tässä Lumikuningattaren uusia tuulia. Galtsuun laitan pikkasen lähempää kuvan.
Image
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
@nu

Post by @nu » Sat Jan 09, 2010 10:10

Jospa Marissa vain tarkoitti, että hyvä kuva tuo korun paremmin esille, eikä mitään muuta? No, mistäpä minä tiedän.

Huikean kauniita koruja tullut jo näin alkukuusta, selvästikin inspiroiva aihe! Lisää odotellessa :wtg:
Vikki

Post by Vikki » Sat Jan 09, 2010 12:45

Tässä tämän puvustajan ajatus Lumikuningattarelle.
Pidän näitä keishihelmiä ehkä kauneimpina mitä omistan, olen ostanut aika kauan sitten Helmiliinasta ja ihaillut vain tähän asti siellä nerik-laatikossa. Lisäksi vähän himmeämpiä mv.helmiä ja swarovskin 3mm helmiä.
Image
"Onpa ihanan monta ihan tuntematonta!"
http://vikkityyli.blogspot.com/
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Sat Jan 09, 2010 13:09

Ihana koru, puvustaja sai lumikuningattaren kaulalle ne kaikkein pehmeimmät, suurimmat hiutaleet, joita on rentouttavaa katsoa
Image
Image
Othel

Post by Othel » Sat Jan 09, 2010 13:13

Hei kuulkaa, tämä vanha köntys tahtoo tehdä Kvartaalin Korun!

H. C. Andersenin Lumikuningatar on itse asiassa pöyristyttävän raaka tarina, josta ei puutu joukkomurhaa, eläinrääkkäystä, tekopyhyyttä, pedofiliaa ja iloista emansipaatiota! Mutta miten ihmeessä sen kaiken ehtii kiteyttää kuukaudessa, kun tarvikkeetkin on hankittava?

Tähän astisissa koruissa minua ovat (ylläolevan sisältöanalyysin valossa) liikuttaneet
Anzun korun musta sielu
Roguen vaarallisen terävä metallihiutale (hyvin sahattu, tyttö!)
Tikrunmamin särkynyt sydän (sellainen pikku Kailla tavallaan oli)
Kissanaisen kaksi pientä toisiaan halaavaa riipusta (Gerda ja Kai)
Nunnulin ehdottoman tunnoton sydän jäisen kauneuden keskellä
...ja Papusen koru ihan Rudolf Koivun kuvituksen hankeen... eiku henkeen...
Simavi

Post by Simavi » Sat Jan 09, 2010 15:30

Piitan ja Vikkin korut on ihan huippuja! Kyllä miellyttää näin talvea rakastavan ihmisen silmää nää upeudet :ooh: :ooh:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Marissa

Post by Marissa » Sat Jan 09, 2010 17:29

@nu wrote:Jospa Marissa vain tarkoitti, että hyvä kuva tuo korun paremmin esille, eikä mitään muuta? No, mistäpä minä tiedän.

Huikean kauniita koruja tullut jo näin alkukuusta, selvästikin inspiroiva aihe! Lisää odotellessa :wtg:

Juurikin näin. Ja se siitä, ettei mene selittelyksi. Korjatkaa, jos olen väärässä, että kauniisti otettuja kuvia on mukavampi katsella. Tai älkää korjatko, sillä se on minun mielipide ja mikään mielipide ei voi olla väärässä. Se, mikä on kaunista, on taas sitten katsojasta kiinni.
Jos itse pystyisin/viitisisin/haluaisin/kykenisin, olisi minullakin parempia kuvia. Nyt näihin on tyytyminen.

Jokken kiusaksi( hihii) jatketaan ah niin monipuolisella väriskaalalla... Sorry Jokke, jätän tällä kertaa sen vastavirtaan uimisen vaikka sinulle(ja muille halukkaille), nyt menen virran mukana, koska valkoinen on minulle (taas) uusi musta. Näitä kausia tulee ja menee mutta nyt näin.

Helmiliinalta taitaa olla olla muuta paitsi nuo pienet lasihelmet,joista kukkanen. Niin ja joo-hopeeta.
Tää taitaa jäädä itselle, niitä päiviä varten kun haluaa vahvistaa naiseutta ja söpöstelyä.

"Jos sä tahdot niin" (Olen myös lumikuningatar)
Image

Image
Jokke
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Jokke » Sat Jan 09, 2010 19:35

Marissa wrote:Jokken kiusaksi( hihii) jatketaan ah niin monipuolisella väriskaalalla... Sorry Jokke, jätän tällä kertaa sen vastavirtaan uimisen vaikka sinulle(ja muille halukkaille), nyt menen virran mukana, koska valkoinen on minulle (taas) uusi musta. Näitä kausia tulee ja menee mutta nyt näin.
Aaargh! I'm blind !! :D Lumisokea!
miauu

Post by miauu » Sat Jan 09, 2010 19:40

Huhhuh millaisia upeuksia täällä on laitettuna :palvoo:

Minun lumikuningattareni on hieman vanhempaa mallia - jääkausiin asti mennään, aikaan jolloin lumen ja jään mukaan lähti tuosta noin vain isompiakin kallionlohkareita, ihan sen mukaan miten kylmille elementeille vain sopi:
Image
Taustan simpukkakuviointi ja väri yrittävät antaa ymmärtää sen, että lumikuningatar kyllä muistaa lämpimämpiäkin aikoja mutta polkee moisen alleen :)

Rodoniittiraakakiveä, 'jadea' ja kuukiveä, lukko sterlingiä.
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
kompiainen

Post by kompiainen » Sat Jan 09, 2010 20:26

Vikki ei pettänyt taaskaan. Mulle toi! Ihuna. :love:

Miaun korussa on ajatusta. Mahdottoman onnistunut kokonaisuus.

Muillekin kaikille hatunnosto. Kauniita! :ooh: :wtg:
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Vikki

Post by Vikki » Sat Jan 09, 2010 22:43

Nyt meinaavat sanat loppua, mahtavia koruja tulee yhä lisää.

Piita - tämä toispuoleisuus on mielenkiintoinen, todella kauniinsävyisiä kiviä, kaunis, arvoa lisää itsejuotettu rengas

Marissa - viileää, kaunista, ihana jääkukkanen ja hauska lukko

miauu - onpa jännä tunnelma tässä korussa, ihan kuin katsoisi jään alle. Niin, tässähän katsotaankin jääkauteen

Kiitos omasta puolestani.
"Onpa ihanan monta ihan tuntematonta!"
http://vikkityyli.blogspot.com/
Piita

Post by Piita » Sun Jan 10, 2010 0:05

Hienoja koruja lisää! Vikin keshit hohtaa niin että häikäistyy! :ooh: Marissalla kivoja yksityiskohtia, Miauun korussa todellakin ajatusta!
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Post Reply