Anuskan käsinvirkatut korut :)

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Anuska
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä: Olen

Käsinvirkatut helmet

Post by Anuska » Mon Jun 21, 2010 0:31

Hei vaan kaikille! :ooh: Olen 31-vuotias pian 3-vuotiaan tyttären äiti Helsingistä. Reilu vuosi sitten innostuin tekemään virkattuja koruja. Tykkään virkata etenkin lastenkoruja. Idea lähtikin liikkeelle tyttäreni tarpeista - minua alkoi ihmetyttää kun tyttö onnistui rikkomaan kaikki lasten koruiksi ilmoitetut kaulakorut alta sekunnin. Puhumattakaan äidin koruista. Aloin tutkimaan asiaa ja huomasin ettei lastenkoruissa oikein olekaan "ikuisia" koruja.. Niinpä kokeilin tehdä hänelle korun itse. Virkkasin muutamana iltana helmiä, nauhan ja voilá - siitä tuli välittömästi rakkain koru ja vieläpä oikeasti kestävä. Pikkuhiljaa innostuin toden teolla ja aloin virkata erilaisista langoista kunnes löysin sopivimmat lankalaadut, parhaimmat puuhelmet jne. Minua kiehtovat lankojen värit ja niiden yhteensovittaminen. Nyt ajattelin tuoda harrastukseni esille tännekin. Aloitetaan vaikka tyttömäisestä pinkistä... :)

Image
Last edited by Anuska on Mon Jun 21, 2010 13:52, edited 1 time in total.
Piritta
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Käsinvirkatut helmet

Post by Piritta » Mon Jun 21, 2010 1:00

Tällaiset myynti-ilmoitukset kuuluis varmaan enemmänkin kirpputori tai ammatinharjoittajat osastolle.
Anuska
lasihelmien lumoissa

Post by Anuska » Mon Jun 21, 2010 13:58

Piritta wrote:Tällaiset myynti-ilmoitukset kuuluis varmaan enemmänkin kirpputori tai ammatinharjoittajat osastolle.
Pahoittelen mikäli viestini vaikutti myynti-viestiltä. Viestini on nyt muokattu. Esittäydyin parhaani mukaan :)
Anuska
lasihelmien lumoissa

Post by Anuska » Mon Jun 21, 2010 14:04

Harmaa ja violettia..

Image
Anuska
lasihelmien lumoissa

Post by Anuska » Mon Jun 21, 2010 14:11

Pastellin keltaista ja beigeä..

Image
Anuska
lasihelmien lumoissa

Post by Anuska » Mon Jun 21, 2010 14:17

Tämä ihastuttava koru matkasi eräälle reippaalle 2,5-vuotiaalle tytölle Norjaan asti :)

Image
Anuska
lasihelmien lumoissa

Post by Anuska » Mon Jun 21, 2010 14:24

Tyttäreni mielestä korussa saisi olla isompiakin helmiä.. :=)

Image
Anuska
lasihelmien lumoissa

Post by Anuska » Mon Jun 21, 2010 14:34

Yhdessä vaiheessa innostuin tekemään myös korviksia mutta virkkaamiseen menee jo sen verran aikaa, että korvakorujen vääntäminen tuntui turhauttavalta. Mutta niitäkin tuli tehtyä muutama tusina paria.. Sittemmin päätin keskittyä lähinnä kaula-ja rannekoruihin.

Image
nekka

Post by nekka » Mon Jun 21, 2010 17:08

Tervetuloa Anuska foorumille !
Oikein kauniita virkattuja helmiä sinulla ! :ooh:

Kannattaa tutustua foorumin sisältöön ja aloittaa vaikka täältä...viewtopic.php?f=10&t=3503
...tuonne on listattu hyvin esim. esittäytyminketju :D
Sitten meillä on täällä tällainen "muut korumateriaalit" osasto jonne nämä virkatut helmet sopisivat paremmin kuin luonnonmateriaalien joukkoon (joka käsittää kivihelmet yms..)
Tuolla galleria-osastollavoi taas esitellä omia töitään :D

...kaikki me ollaan joskus oltu uusia, tervetuloa !! :ooh:
mags

Post by mags » Mon Jun 21, 2010 17:09

Onpas tosi sievä tuo eka vaaleanpunainen, nauhoineen kaikkineen :D
Kipa

Post by Kipa » Mon Jun 21, 2010 18:39

Voi kun ihania ja pehmoisia koruja :ooh: Uutta ja erilaista :wtg: Käyvät kyllä muillekin kuin lapsille, ei muuta kuin tervetuloa joukkoon!
Anuska
lasihelmien lumoissa

Post by Anuska » Mon Jun 21, 2010 18:41

Kaunis kiitos Nekka sinulle lämpimästä vastaanotosta. Kiitos vinkeistä ja hyvistä neuvoistasi. En olisi ikinä uskaltautunut tännekään ellei mieheni "pakottaisi". Hänen mielestään minun on korkea aika astua kaapista ulos ja tehdä harrastuksestani näkyvän. Puolisen vuotta vielä mietin ja tässä ollaan :) Ja näinkö pieleen meni? :huh: Pystynkö vaihtamaan osastoa itse vai vaatiiko tämä valvojien puuttumista? Apuva... :oops: Lisäilen ainakin kuvat tästä eteenpäin galleria-osioon :)
nekka wrote:Tervetuloa Anuska foorumille !
Oikein kauniita virkattuja helmiä sinulla ! :ooh:

Kannattaa tutustua foorumin sisältöön ja aloittaa vaikka täältä...viewtopic.php?f=10&t=3503
...tuonne on listattu hyvin esim. esittäytyminketju :D
Sitten meillä on täällä tällainen "muut korumateriaalit" osasto jonne nämä virkatut helmet sopisivat paremmin kuin luonnonmateriaalien joukkoon (joka käsittää kivihelmet yms..)
Tuolla galleria-osastollavoi taas esitellä omia töitään :D

...kaikki me ollaan joskus oltu uusia, tervetuloa !! :ooh:
Anuska
lasihelmien lumoissa

Anuskan käsinvirkatut korut :)

Post by Anuska » Mon Jun 21, 2010 18:50

Parhaalle kaverilleni päätynyt koru ruskean ja oranssin väreissä :)

Image
Anuska
lasihelmien lumoissa

Post by Anuska » Mon Jun 21, 2010 18:57

Kipa wrote:Voi kun ihania ja pehmoisia koruja :ooh: Uutta ja erilaista :wtg: Käyvät kyllä muillekin kuin lapsille, ei muuta kuin tervetuloa joukkoon!
Kiitos kovasti kehuista! Ovat ehdottomasti myös aikuisten koruja. Esimerkiksi ekan kuvan pinkki koru on aikuisten mallia. Lasten koruista tulee niin uskomattoman värikkäitä joten niitä tulee tehtyä enemmän :) Lisään taas kuvia Galleria-osaston puolelle.
nekka

Post by nekka » Mon Jun 21, 2010 19:01

Anuska wrote:...Ja näinkö pieleen meni? :huh: Pystynkö vaihtamaan osastoa itse vai vaatiiko tämä valvojien puuttumista? Apuva... :oops:
Elä oo murheellinen :D Itse et pysty muuttamaan osastoa muutakuin aloittamalla uuden, mutta jokaisen lähetetyn viestin oikeassa yläkulmassa on sellainen huutomerkki..
..sitä kun klikkaa, niin voi valikosta ottaa sen alimman sarakkeen ja kirjoittaa sinne pyyntö...

Hyvä mies sinulla kun patistelee sinut meidän muiden hurahtaneiden pariin. Täällä olet oikeassa ja hyvässä seurassa ! :wtg:
Post Reply