Piikorun kuvia (Päivitys 31.5.2014 s23)

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
piikoru
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Piikorun kuvia (Päivitys 31.5.2014 s23)

Post by piikoru » Mon Jun 21, 2010 19:04

9Meillä koruharrastus alkoi Bilteman puuhelmillä esikoisen kanssa noin 4v sitten.. Treenattiin käden ja silmän koordinaatiota ennen neurologille menemistä. Ja siitä sitten jatkettiin muistivaijeriin pujotettuihin sekalaisiin rannerenkaisiin ja viime syksynä hankittiin omat pihdit, lasihelmiä ja muita tarvikkeita. Nyt kohta eskari jaksaa tehdä tosi hienoja vaijerikoruja. Monta terapiakäyntiä on tämän harrastuksen myötä jäänyt käymättä! Nyt sitten uskaltauduin pistämään verkkoonkin näkösälle meidän tekeleitä. Tosin tässä vaiheessa vain omiani, mutta vielä varmaan saan kuvattua tämän meidän 'ihmelapsemme' töitäkin julkisuuteen. Osa on kyllä annettu opettajille, ohjaajille ja lääkäreille vuosien varrella mutta joitain koruja on jäänyt kotiinkin.
Image
Tämän pistin kuukauden teemaankin. Tämä on meidän 1v10kk:lle tehty henkilökohtainen koru. Olipahan päällä Ruotsissa kun siellä piipahdimme ja koko ajan mielessä soi tämä 'gyllene skor' vai mikä olikaan..
Image
Tässä on samoja materiaaleja, kuin lapsen korussa. Olen värisokea mutta omasta mielestäni tuo oli niin hyvä yhdistelmä kun sitä voi käyttää sekä keltaisten että vihreiden vaatteiden kanssa. Sopii kesäiseen jakkupukuun..
Image
Nämä sopivat toiseen jakkupukuun.. Ja jos on keltainen paita niin tuon rannekorun pariksi.
Image
Jostain näin tähän idean, valitan varkauttani, mutta kun meidän pihalla kasvaa punaisia viinimarjoja ja niistä tehtyä hilloa syödään paljon niin pitihän saada myös viinimarjat talteen ja mukaan otettua.

Kuvia en ole paljoa ehtinyt ottelemaan viimevuosina. Nytkin vain tuli räpsittyä. Toivottavasti pienennys riittää, koneelle pääsee niin harvoin ja nettisivujakaan ei ehdi päivittämään kuin noin kerran vuodessa. Mutta katsotaan, jos saisin innostettua tuon melkein eskarin ottamaan parempia kuvia ja harjoittelemaan tietokoneen käyttöä pelaamisen sijaan.. Toisaalta kovasti helpottaisi, jos hän nyt ensin oppisi lukemaan.
Last edited by piikoru on Sat May 31, 2014 8:37, edited 209 times in total.
tinka
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Piikorun kuvia 21.6.2010

Post by tinka » Mon Jun 21, 2010 20:33

Oi... ihana tarina :love: Ihan varmasti toimii terapiana tällainen :love:

Kauniita koruja toit meille näytille :ooh:
Lisää korukuvia odotellessa :wtg: tervetuloa foorumille :D
tephanis

Post by tephanis » Mon Jun 21, 2010 22:06

Ihania :) Puhuit silmän ja käden koordinaatiosta, saisinko kysyä, onko kyseessä visuaalis-motorisia hahmotusvaikeuksia? Kuulostaa nimittäin tutulta, olen itse käynyt myös neurolla ko tutkimuksissa ja todettiin visuaalis-motorisia hahmotusvaikeuksia.

Tykkäsin eniten punaisesta ja keltaisesta korusta. Tosi hienon terapiamuodon olette kyllä löytäneet! Tsemppihaleja sinne molemmille <3 :love:
elli
hamstraa hopeahelmiä

Post by elli » Mon Jun 21, 2010 22:55

namusia :wink: Ja ihana lukko tokassa :ooh:
Lila
korukivikasan keskellä

Post by Lila » Mon Jun 21, 2010 23:40

Suloisia! :)
piikoru

Post by piikoru » Tue Jun 22, 2010 8:14

Kiitoksia kommenteista!

Image
Tämä näyttää tietty paremmalta luonnossa..
Image
Kun tuo esikoinen tämän materiaalit tilasi, suunnitteli ja toteutti oli hän 5,5v vanha. Kuva on otettu kamerakännykällä ja siksi on noin epätarkka. Hän oli pikkukeskonen ja siitä juontavat juurensa nämä meidän ongelmamme. Silmän ja käden koordinaatiota pitää tosiaan treenata, kun ei osata sanoa mitä kaikka syitä taustalla on. Osin siinä on näköpulmia. Osin muuta.
tephanis

Post by tephanis » Tue Jun 22, 2010 10:45

Hieno on esikoisen koru! Ruskea tuo mieleen suklaan ja kolan, namskis!
Vordai
aloittelee siemenhelmillä

Post by Vordai » Tue Jun 22, 2010 21:09

Todella nättejä! Tuo esikoisen koru näyttää takuulla herttaiselta pienen tytön kaulassa :ooh:
piikoru

Piikorun kuvia (lisätty 24.6.2010)

Post by piikoru » Thu Jun 24, 2010 7:56

Sainhan kuvattua näitä vanhoja koruja. Kuten sanottuna, näistä osa on tehty hyvin kauan sitten, joten tekniikka ei ole ollut vielä hallussa. Harjoitusta vieläkin kaivataan, mutta kerrankin voi sanoa harjoittelun olevan hauskaa!
Image
Tässä oli valmista hopeaketjua ja kokeilin juottaa sitten noita lenkkejä kiinni. Näyttävät ihan vanamolta mielestäni.. vaikka se nimi taitaa olla varattu jo jonkun tunnetumman korun nimeksi. Mutta jos saisin kutsua näitä Omiksi Vanamoiksi?
Image
Tässä kokeilin silkkilankaan solmujen tekemistä. Toinen solmittu koru. Ensimmäistä en kehtaa pistää näytille kun solmut eivät olleet tarpeeksi tiukkoja. Vasta näiden jälkeen kuulin jostain apuvälineestä, jota voisi käyttää solmujen tekemistä. Tämän jälkeen päätin, että kyllä joku nuorempi näppäräsorminen kiinalainen varmaan solmii kaulakoruni tästä eteenpäin..
Image
Tämä tuli väännettyä kun sain ensimmäisen erän hopealankaa. Älkää katsoko työn jälkeä!
Image
Rannekoruja on melkein 'pakko' käyttää kun omassa ranteessa on iso arpi ranneleikkauksen peruja. Ei pistä enää niin (omaan) silmään ne arvet kun laittaa rannekorun päälle.
Image
Ja töissä pitää kantaa avainkorttia kaulassa, joten siksi näitä avainkorttikoruja (ja niihin sopivia rannekoruja) on viikon jokaiselle päivälle ja vähän ylikin olemassa.
Image
Jokaiseen vaatteeseen sopiva avainkorttikoru pitää tietty olla..
Image
Ja sitten vielä niitä avainkorttikoruja, joihin voi vaihtaa kortin tilalle jonkun riipuksen niin että kokouksissa toimiston ulkopuolella voi käyttää koruja mutta ei tarvitse liputtaa omaa firamaa ja naamaa kaikkialle..
Image
Ja piti sitä kokeilla vääntää itse korvakoru koukkujakin.
Image
Tämän teki se meidän 'pikkuihme' äidille avaikorttikoruksi. Kärsivällisesti ja ihanasti! Tämä on ehdoton suosikkini, sillä siihen liittyy niin paljon rakkautta!
Image
Kaulaan, ranteeseen ja korviin. Tähän saa avainkortinkin roikkumaan kaulalle.
piikoru

Re: Piikorun kuvia (lisätty 24.6.2010)

Post by piikoru » Thu Jun 24, 2010 8:00

En saanut enää edelliseen viestiin kunnolla päivitettyä, joten jatkuu vielä parilla kuvalla tämä aamuinen kahvikupillisen nauttiminen..
Image
Tämä on hyvä yleiskoru.. Silloin kun ei tarvitse sitä avainkorttia killuttaa kaulassa.
Image
Ja tällä korulla on melkein saatu innostutettua pari kaveria koruharrastuksen piiriin. Saa nähdä, kuinka pahan tartunnan ovat saaneet. Töissä meillä on myös menossa kova buumi. Juuri näiden avainkorttien vuoksi sillä niitä on kiva tehdä, niitä on pakko käyttää ja uusia kortteja on aina kiva ihailla. Tosin vielä eivät mispuoliset kolleegat ole tähän innostuneet mutta jos vaikka saisivat hankittua vaimoilleen lahjaksi tarvikkeita ja hyvän tekosyyn uusia työkaluvarastojaan.
Aadia
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Aadia » Fri Jun 25, 2010 14:04

Mä tykkäsin siitä vaalenpunaisesta (joka ei kylläkään ole ollenkaan mun väri yleensä), tais olla Oma Valamo, jotenki ne lenkit ja helmet meni-sopi-osui yhteen niin hienosti.
Pitää itekki kyl opetella yhdistään erilaisia ketjuja koruihin ja ylipäätään opetella käyttämään niitä hilloamisen sijaan.
Image Image
Othel
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Othel » Sun Jun 27, 2010 16:54

Tuohan on tosi kivaa, että itsessään niin tylsät kaulakortit ovat inspiroineet sinua ja työkavereita helmien pariin! Iloista jälkeä olet saanut aikaiseksi.
piikoru

Re: Piikorun kuvia (lisätty 28.6.2010)

Post by piikoru » Mon Jun 28, 2010 20:02

Kiitoksia!
Nuo avainkorttikorut ovat 'välttämättömyyden pakosta' meillä käytössä ja miksi siitä ei ottaisi kaikkea irti?
Image
Tässä vielä unohtunut kuva amatsoniittisesta avaikortista ja siihen sovitetusta ranneketjusta. Ja jos johonkin vielä vaatteeseen pistää tuollaista veden sinivihreää niin jo kehtaa näyttäytyä. Tätä yhdistelmää tulee käytettyä silloin, kun pitää olla mahdollisimman edustava.
piikoru

Re: Piikorun kuvia (lisätty 29.6.2010)

Post by piikoru » Tue Jun 29, 2010 8:55

Tässä näitä lasihelmiä tehdessä tuli niin kovasti mieleen järvi ja erityisesti Saimaa, että olkoon tämä nimeltään sitten Saimaa. Setissä on kaulakoru, rannekoru ja korvakorut. Korvakorut suunnitteli meidän pikkuihmeemme ja sen suunitelman perusteella rakentuivat sitten muutkin osat. Kuutiolasihelmet loppuivat kesken ja rannekoruun tuli ovaalia vuorikristallia. Vaikkei se kuvasta näy. Pitää hommata parempi kuvaustausta ja saada aikaan parempia kuvia..
Image
Ja tässä tuosta korusta päivitetty, parempi kuva.
Image
Tämän koru tein esikoiselle, kun hän lähti tavallisesta päivähoidosta kohti eskaria. Se on eebenpuuta, samoin kuin tuo veitsi joka kuvassa näkyy. Sen veitsen hän sai 6v synttärilahjaksi Pariisista huhtikuussa. Hän valitsi itse kahvan, sekin on eebenpuuta.
Image
Ja tämän kaulaketjun suunnitteli ja toteutti neitimme ihan itse. Äiti vain kiinnitti crimp-helmet paikoilleen.
Image
Arkisen kulunut kaulakoru töihin niille päiville, jolloin voi laittaa jotain punaisempaa vaatetta.
Image
Last edited by piikoru on Mon Aug 02, 2010 21:16, edited 1 time in total.
piikoru

Re: Piikorun kuvia (lisätty 3.7.2010)

Post by piikoru » Sat Jul 03, 2010 18:10

Yritin nyt sitten oikein ottaa kuvia.. Sama koru on näissä kahdessa kuvassa.
Image
Ehkä tässä pystykuvassa se pääsee paremmin esille? Helmiliinalta olivat nämä ihanat mustavalkoiset kivihelmet.
Image
Tässä vaakakuvassa ne kivet eivät pääse niin hyvin oikeuksiinsa, sillä ne ovat jokainen yksilöitä ja niiden asettelu tuohon vaijeriin oli se juju.. Se oli niin symmetristä kuin mahdollista, mutta ei siis näytä hyvältä tässä kuvassa. Pitää vielä yrittä enemmän kokeilla tuota kameran käyttöä. Vanhoja paperikuvia ottavaa järkkäriä kyllä osaan käyttää, mutta tähän digikameraan pitäisi kai luke käyttöopas, jotta osaisi käyttää. Tosin viimeksi löysin siitä MF-AF kytkimen ja se vaikutti mukavalta tuttavuudelta.
Post Reply