Mimin korustus, koruja Clio Beadsin helmistä 19.3.

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

amorosa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5
Re: Mimin korustus

Post by amorosa » Thu Feb 10, 2011 23:32

Oi, paljon kaunista katseltavaa. Mieleen jäivät ainakin pirteä oranssi, kivan muotoinen sodaliittikukkakoru ja laattakorvikset :ooh: .
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
Penny
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Penny » Fri Feb 11, 2011 14:48

Nättejä koruja! Osa näistä on niin tutun näköisiä, että aloin miettiä ollaankohan me samalla hopeakurssilla...onko opettajasi nimi Hanna?
Gilda

Post by Gilda » Fri Feb 11, 2011 19:08

Niin paljon kaunista katseltavaa... :love:
mimi
löytänyt aidot helmet

Post by mimi » Sat Feb 12, 2011 18:16

kiitos teille kommenteistanne.
Penny, kyllä openi on Hanna ja torstaisin olen kurssilla. Nyt on sormet verillä, kun olen kutonut hopealankaa.

Korujen teko kutsuu taas, kun Teppanan Clio-kimpassa tuli nyt tilattua aika kasa lisää helmiä - näen niistä varmaan untakin...
Penny

Post by Penny » Sat Feb 12, 2011 21:13

Mimi, olipas kiva kun tunnistin korumallisi Hannan kursseilla tehdyiksi. Minä olen maanantain kurssilla kuten muuten Kipakin, joten ei olla kai sitten kuitenkaan samaan aikaan hopeaa vääntämässä. Itse jätin tällä kertaa sen kutomisen väliin, kun tein sitä jo viime vuonna. Sitkeyttä vaan puurtamiseen! :wtg:
Iltatähti
lasihelmien lumoissa

Post by Iltatähti » Sat Feb 12, 2011 21:36

Kauniita keveän oloisia koruja :love:
mimi
löytänyt aidot helmet

Post by mimi » Wed Mar 02, 2011 20:40

Laittelempa tännekin parit kuvat koruilustani. Piti tänä vuonna tehdä vähemmän koruja, mutta kyllähän niitä syntyy. Tällä viikolla on kyllä ollut jonkinlainen jumi, eikä oikein mitään tahdo syntyä.

Image

Pari riipusta ystävänpäivänä ystäville. Nämä on oikein personoitu molemmille tärkeistä asioista. Toisessa on ystäväni koirien kuvat ja toisessa on ajatuksia ja kartta eräästä matkasta. Riipukset ovat siis kaksipuoleisia.
Penny taisi kysellä, miten nuo teen. Eli muovaan askartelumassasta (sellaista joka kovettuu ilman uunia) nuo pohjat ja ne sitten yleensä maalaan jollakin värillä. Kuvat otan itse tai käytän jotakin muuta juttua ja liimaan kuvan tuohon pohjaan koholakalla, jolla myös ne päällystän. Kesällä varmaan tulee otettu enemmän luontokuvia ja niistä sitten saa tehtyä kesämuistokoruja.

Image

Oranssi-innostuksen yksi tuotos. Kestopäällystettyä lankaa sekä lasi- ja kivihelmiä ja muuten siis korumetallia.

Image

Sitten yksi hopeakokeilu, 1,2 mm lankaa ja 0,5 mm lankaa virkattuna sekä sinistä kultakiveä.

Image
Ostin hartsihelmiä jokin aika sitten, mutta en oikein keksinyt niille käyttöä, kunnes tarvitsin juuri tuon värisen korun. Muut osat kiveä ja korumetallia.

Image
Tämän korun innoittajana oli tuo tilaajalahjana saatu fluoriittinugetti. Siihen löytyi sopivia lasihelmiä kaveriksi ja korunosat korumetallia.
mimi
löytänyt aidot helmet

Post by mimi » Wed Mar 02, 2011 20:44

Ja vielä muutama lisää:
Image
tässä taas yksi hopeakokeilu. Tarkoituksena oli tehdä oksa, jossa olisi kukkia. No idea oli minusta ihan ok, mutta toteutusta voi vielä kehittää. Ehkä tämäkin joskus kaulaan pääsee.

Image
Oranssi-kausi jatkuu ja tässä tätä perinteistä pitkää kaulakorua korumetallista ja lasi- ja puuhelmistä. Pidän muuten todella paljon puuhelmistä ja siksi varmaan tungen niitä moneen koruun.

Image
Ja tässähän näitä puuhelmiä sitten on somittuna puuvillanyöriin. Erityisesti pidän ruskeista, monimuotoisista puuhelmistä, kun ne ovat niin monikäyttöisiä.

Image
Jotenkin kesän kaipuu on varmaan saanut käyttämään näitä helmiäiskukkasia. Tässä on sitten kaikkea muutakin – korumetallia, puuta ja lasia. Oikein kesäkoru.

Image
ja sitten vielä näitä pisaroita eli näitä olen tehnyt parit samantyyliset. Tykkään tästä mallista, kun tätä voi käyttää joko niin, että tuo ’häntä’ roikkuu pitkänä tai sitten ihan vaan normaalina yhtenäisenä koruna. Lukon kiinnitystä voi siis itse säädellä. Ei mikään uusi keksintö, mutta mulle uusi. Tää on rento koru.

Nyt tosiaan on korujen tekeminen tökkinyt, mutta kun tulee taas uusia helmiä, niin eiköhän se tästä...
mimi
löytänyt aidot helmet

Re: Mimin korustus, koruja Cliobeadsin helmistä

Post by mimi » Sat Mar 19, 2011 16:16

Clion helmistä piti heti alkaa kokeilla jotakin, näihin magnesiittihelmiin ihastuin oitis.
Image

Tämän korun tein tilauksena, ja siinä oli toivomuksena kurtturuusunpunainen, oranssi, sinisenvihreä ja lila eli aika paljon värejä yhdisteltäväksi. Tilaaja kuitenkin oli tyytyväinen. Korunosat korumetallia, helmet puuta, kiveä ja lasia.
Image

Samoja magnesiittihelmiä näissäkin korussa, korunosat korumetallia.
Image
Image

Clio beadsin helmistä olivat mielestäni aivan huippuihania nuo isot fasettihiotut onyks helmet. Korunosat hopeaa.
Image
Nunnuli

Re: Mimin korustus, koruja Clio Beadsin helmistä 19.3.

Post by Nunnuli » Sat Mar 19, 2011 16:43

Sulla on paljon aivan ihastuttavia koruja ja mielenkiintoisia ideoita. Rohkeasti toteutat mielikuvituksesi rikasta antia. Hienoa! :wtg:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
nekka

Post by nekka » Sat Mar 19, 2011 18:37

Ai mitä ihanaa väriterapiaa !! :ooh:
Othel

Post by Othel » Sat Mar 19, 2011 22:32

Jänskiä nuo hopealankarakenteesi! Tulee aina hyvä mieli, kun joku kokeilee uutta. Nämä villeimmät (hopeinen poikkipuu kaulakorussa ja virkattu... onko rannekoru?) olisi tietysti kiva nähdä myös päälle puettuina.

Ja värithän ovat ihania ja ovatkos aika trendikkäitä kanssa?
waterwoman

Post by waterwoman » Sun Mar 20, 2011 11:51

Oi miten ihastuttavia ja raikkaita koruja :love:
:)
Mymmeli

Post by Mymmeli » Tue Mar 22, 2011 22:35

Ihanan muhkeita ja värikkäitä nuo Clion helmistä valmistamasi korut :)
Pätkä

Post by Pätkä » Wed Mar 23, 2011 0:19

Koruissasi on rohkeita värejä ja muotoja yhdisteltynä! Ne ovat juuri sellaisia, että jos näen vastaavanlaisia vastaantulijoilla, niin on vaikeuksia olla menemättä kehumaan niitä kantajalleen - eihän sellainen käytös suomalaiseen kulttuuriin sovi!

...mutta eihän kaikkien tarvitse käyttäytyä kuin suomalaiset - en ole vielä saanut pidettyä tuollaista merkittävää asiaa sisälläni! ;)
Ja olen muuten todennut, että aika harva osaa ottaa kehuja vastaan!

Nämä korut pitää kantaa ryhdikkäästi - ovat tosi hienoja!
Post Reply