Meemun koruja (uusia 16.7.)

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Meemu
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Meemun koruja (uusia 16.7.)

Post by Meemu » Sun Feb 06, 2011 17:30

Jos nyt minäkin uskallan laittaa kuviani tänne esille... Tarkempia speksejä löytyy aina sitten blogin päivityksistä. Sieltä löytyy myös vanhempia kuvia.
Ja mielelläni otan vastaan ruusuja ja risuja, niistähän sitä parhaiten oppii...

Tällaiset kaulakoruja rannekoru syntyi tänä viikonloppuna. Ovat sitten samalla ÄHH 1 & 2. Mustaa opaakkilasia (meniköhän nimi oikein, sellaista läpinäkymätöntä) ja kvartsikiveä... Metalliosat hopeoituja. Melkein itkin, kun tajusin että nuo kvartsit menivät tähän settiin aivan viimeistä myöten... En olisi millään raaskinut ;)
Image
Image

Harkinnassa on vielä, olisiko tuo rannekoru paremman näköinen silmään, jos laittaisin kvartsihelmen vain tuohon keskellä. Nyt ne ovat ehkä vähän hullusti sivuilla... Mielipiteitä?
Last edited by Meemu on Sat Jul 16, 2011 14:03, edited 11 times in total.
Sulu31
korukivikasan keskellä
Lasku: 5

Re: Meemun koruja (ÄHH 1&2 6.2. s.1)

Post by Sulu31 » Sun Feb 06, 2011 20:13

Kauni korusetti :ooh:.

Itse yleensä koe-käytän sellaiset korut mitä jään miettimään "toimiiko" haluamallani tavalla. Sillä tavalla huomaan jos koru tarvitsee muutoksia.
sulu
Meemu
Swarovski-kuumeessa

Re: Meemun koruja (ÄHH 3 6.2. s.1)

Post by Meemu » Sun Feb 06, 2011 23:44

Sen verran tuota edellisen postauksen rannekorua olen illan mittaan mallaillut omaan ranteeseen, että purkupäätös taitaa tulla. Ei sovi nyt silmään, niin mitäs sitä turhia sitten itkemään, puretaan kun ehditään ja tehdään uusi... Tänään kuitenkin tein hieman samalla tyylillä ihan erilaisen rannekorun. Ystävä halusi nähdä samalla tyylillä tehdyn, mutta valkoisen kvartsin tilalle pinkki helmi. Ei tullut vielä sitä, mitä hän halusi (väärä pinkki, haluamansa onkin kivihelmi, eikä löydy minulta juuri nyt). Mutta ehkä tämä jollekin joskus kelpaa, tai sitten otan itselleni...

Itse asiassa tämän korun syntymisessä oli melkoinen luomisprosessi. Yleensä pyrin melkein täydelliseen symmetriaan. Nyt halusin kuitenkin kokeilla jotain uutta, säännöllisen epäsäännöllisyyttä. Ei symmetriaa, mutta silti joku juoni sijoitteluissa... Vaikeaa...
Image
Meemu
Swarovski-kuumeessa

Meemun koruja (ÄHH 4 10.2. s.1)

Post by Meemu » Fri Feb 11, 2011 0:00

Ei ole suutarin lapsella kenkiä, eikä koruharrastelijan lapsella korvakoruja (äiti kun yrittää lykätä reikien laittoa vielä vähän aikaa). Mutta sentään lapsen barbilla ja bratzilla on nyt vihdoin korvikset, muutaman viikon odottelun jälkeen...

Kuten sanottu, koru se on korvakorukin, miksei siis myös nämä :?
Image
piikoru
suunnittelee Balin-matkaa

Re: Meemun koruja (ÄHH 4 10.2. s.1

Post by piikoru » Fri Feb 11, 2011 6:49

Vitsit, loistava idea. Tuo barbien korvikset! Meillä on käytetty vain nuppineuloja ja se on pikkasen vaarallista kuitenkin. Nuo korupiikistä tehdyt nuken korvikset olis kyllä turvallinen vaihtoeto. Ei sen puoleen, nuo korusi ovat kauniita, erityisesti tuo epäsymmetrinen.
Snowie
löytänyt aidot helmet

Post by Snowie » Fri Feb 11, 2011 20:24

Tulin vastavierailulle :) Hauska idea tosiaan barbien korvikset! Semmosia voidaan tehdä täällä vaan omaksi iloksi, tuskin nuo pojat alkaa ainakaan vaatimaan ja äitin barbit säästyy seuraaville sukupolville. Miusta kyllä pojatkin voi jonkun verran koruilla, tänään esikoinen 2,5vee pujottelikin ensimmäistä kertaa helmiä lankaan :ooh: Niin ja tosi hieno miusta tuo rannekoru pinkillä helmellä!
Meemu
Swarovski-kuumeessa

Post by Meemu » Fri Feb 11, 2011 21:47

Kiittelen täällä kommenteista :)

ÄHH 5-8 löytyvät tällä kertaa vain blogista. Tuli meinaan nyt vähän kiirus tässä, kun juuri hain postilaatikosta pussillisen kaikkea kivaa (juu myönnetään; helmiä, kiviä jne...) :wink:
Meemu
Swarovski-kuumeessa

Re: Meemun koruja (ÄHH 9 12.2. s.1)

Post by Meemu » Sun Feb 13, 2011 0:34

Ei kerinneet nämä punaiset akaatit kauaa hilloutumaan... Eilen illalla tuli tilaukseni postilaatikkoon, ja oli ihan pakko päästä noiden kimppuun heti. Korvikset valmistuikin jo eilen (eihän noita kauaa teekään, kun ketjukin on ihan valmisketjua). Kaulakoruun sitten uppoutuikin tänään useampia tunteja. Kiinnityshelmiä meni haaskuun hirvittävä määrä, kun koko komeus on tehty neljään kertaan, ennenkuin olin tyytyväinen. Mutta sanoisin, että kannatti suunnitella, tehdä, purkaa, tehdä, purkaa jne... Nyt se on just minun näköiseni, eikä taatusti jää käyttämättä. Tämä setti siis on ihan mulle itselleni :jippii:
Image
Image
Image
Kuvat on vähän tummia, kun keittiössä yritin kuvata. Salama pilasi aina kuvat, niin oli pakko yrittää ilman pärjätä...
Meemu
Swarovski-kuumeessa

Re: Meemun koruja (ÄHH 10-17 26.2.)

Post by Meemu » Sat Feb 26, 2011 15:19

Pikkasen olen jäänyt tavoitteesta jälkeen, mutta jotain on sentään täälläkin syntynyt... Laitan nyt kuvia tähän, ja tarkemmat speksit löytyy sitten blogista maapallon kuvan takaa... Niin, ja anteeksi pitkä postaus, tässä on nyt melkein kahden viikon kuvat kerralla :oops:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
unttura
Swarovski-kuumeessa

Post by unttura » Sat Feb 26, 2011 22:32

Ihanan herkullisen värisiä korvispalleroita. Hematiittikorvikset huolisin heti :love:
Meemu
Swarovski-kuumeessa

Re: Meemun koruja (Uutta 5.3.)

Post by Meemu » Sat Mar 05, 2011 18:49

Tällaista kaulakorua aloitin jo eilen, ja tänään sitten purin ja kokosin uudestaan. Nyt olen tyytyväinen. Simpukankuoripalasia, särmikästä lasia ja helmiäislasia. Jos nyt yhtään muistan noita materiaaleja oikein (ostin täältä nämä helmet, ja melko kovassa kuumeessa en huomannut kirjoittaa noita ylös kun paketti saapui...)...

Väri hieman vielä arveluttaa, sopiiko minulle ja rohkeanko käyttää. Aika näyttää...
Image
helmikki
aloittelee siemenhelmillä

Post by helmikki » Mon Mar 07, 2011 16:14

Image

Tosi kivan näköisiä korviksia! Onko helmet kiinnitetty liimalla vai jollain muulla tavalla?
Meemu
Swarovski-kuumeessa

Post by Meemu » Mon Mar 07, 2011 21:01

Helmissä on reikä ihan läpi saakka. Eli korupiikki on laitettu siitä reiästä läpi.
helmikki
aloittelee siemenhelmillä

Post by helmikki » Tue Mar 08, 2011 18:49

Meemu wrote:Helmissä on reikä ihan läpi saakka. Eli korupiikki on laitettu siitä reiästä läpi.
Totta! Nyt kun oikein tarkkaan katsoin, huomasin alaosan toiseksi vasemmaisesta korvakorusta. Aluksi minusta vaikutti, ettei helmen alla ollut mitään. Kiitos ja anteeksi vaivannäkö. :)
Meemu
Swarovski-kuumeessa

Re: Meemun koruja (Uutta 24.3.)

Post by Meemu » Thu Mar 24, 2011 11:37

Pitkä koruilutauko on taas ollut, erinäisistä syistä johtuen. Mutta sitäkin mukavammalta tuntui tänä aamuna tarttua taas korutarvikkeisiin...

Tämä kaulakoru on tehty tilaustyönä ystävälle, kun hän pyysi samantapaista korua kuin itselläni on mustapunaisena. Hän tarvitsi musta-turkoosina, että sopii juhla-asuun. Korvikset tähän löytyi minulta jo varastosta, samoista helmistä tehtyinä.
Image
Image
Post Reply