Korujen vuosi ~*~ Syyskuu ~*~

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Korujen vuosi ~*~ Syyskuu ~*~

Post by Eowyn » Thu Aug 31, 2006 16:15

Syyskuun teeman valitsijaksi arpaonni ratkaisi Miumiun. Ole hyvä ;) Jos Miumiu jostain syystä ei halua tätä... ahem, erikoista kunniaa, arvomme seuraavan henkilön :D
Last edited by Eowyn on Sun Nov 26, 2006 12:14, edited 1 time in total.
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Miumiu
lasihelmien lumoissa
Lasku: 5

Post by Miumiu » Thu Aug 31, 2006 16:35

Tähän olisi helppo keksiä joku syksyteema, mutta tylsäksi menisi, joten
syyskuun teemaksi ehdottaisin kelttiläisyyttä/kelttikorua.
Anne
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Anne » Thu Aug 31, 2006 16:39

Miumiu, aihe on varmaankin sinulle tuttu, joten olisi todella kiva jos voisit pohjustaa aihetta esimerkiksi linkkeillä sopivaan taustatietoon. Nimittäin ainakin itselle tuo kelttiläisyyden tuntemus on aika heikko. Kuulostaa kuitenkin ihan mielenkiintoiselta haasteelta tuo aihe!
Miumiu
lasihelmien lumoissa

Post by Miumiu » Thu Aug 31, 2006 17:46

Mielenkiintoinen haaste tässä olikin taka-ajatuksena, ja se että tulisi kokeiltua jotain erilaista. :shock:
Tässä olisi sitten taustatietoa jonkun verran: www.kelttikorut.com ja kun Googleen laittaa hakusanoiksi "celtic jewelry" tai "celtic symbols", niin alkaa idea hahmottua.
Voin minä tietty keksiä uudenkin aiheen, jos tämä ihan mahdottomalta tuntuu.. . :'(
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Thu Aug 31, 2006 17:52

Miumiu wrote: Voin minä tietty keksiä uudenkin aiheen, jos tämä ihan mahdottomalta tuntuu.. . :'(
Oi, toivottavasti kukaan ei oikeasti halua tuota! Minä ainakin ottaisin mielelläni tällaisen haasteen vastaan - kolme kuukautta luonto/vuodenaika-aiheita peräkkäin kaipaa peräänsä jotain ihan muuta, ja siihen tämä teema sopii hienosti :wtg:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
mags

Post by mags » Thu Aug 31, 2006 17:55

Oh yes!
Tosi mukava saada muu kuin vuodenaikaan sidottu aihe!
Hyvä Miumiu :wink:
Ainakin haastetta sitten löytyy; kelttiläisyys on
kovin vierasta :roll:
Miumiu
lasihelmien lumoissa

Post by Miumiu » Thu Aug 31, 2006 18:01

Hyvä, että on muitakin samoilla linjoilla ... :jippii:
@nu

Post by @nu » Thu Aug 31, 2006 18:03

Samaa mieltä. Tähänastiset teemat ovat olleet kivoja, mutta vaihtelu virkistää, eikä ole niin ennalta-arvattavaa, kun teemat ei mene ruska-loska-joulutonttu -rataa :wink: Kelttikorut on ihan vieraita, joten tulee opittua/kokeiltua uutta.
anzu

Post by anzu » Thu Aug 31, 2006 18:54

tää on kyl hyvin haastava aihe, mutta voihan tuota yrittää jotain. Ku on kiva muutaki ku vuodenaikakoruja väsätä. Vaikka en kelttiläisyydestä mitään älyä. Valamalla ym. sellaisella tekniikalla noita olis kiva tehdä, mutta ku ei siihen oo tällä hetkellä mahkuja.
-anzu
Miumiu
lasihelmien lumoissa

Post by Miumiu » Thu Aug 31, 2006 19:14

Eihän tuota aihetta niin vakavasti pidä ottaa, että valamaan pitäisi ryhtyä. Kunhan on sinne päin. Noita kelttikuvioita (tai omia muunnoksia niistä) voi toteuttaa monellakin tapaa, kun vähän mielikuvitusta käyttää. Hopea- tai muulla metallilangalla nyt ainakin ja yhdistää sitten vaikka helmien kanssa. Pelkästään helmistäkin saa varmasti tehtyä esim. kelttityylisiä ristejä tai kolmiapiloita. Myynnissä on myöskin kelttikuvioisia metallihelmiä, ja delicoistakin sais tehtyä esim. aika kivoja rannekoruja kelttikuviolla...
heidili
korukivikasan keskellä

Post by heidili » Thu Aug 31, 2006 19:51

Minusta kelttiläisyys on hyvä idea! Itse googletin aiheen ja sainkin idean, jonka _koetan_ toteuttaa. Ihan suoranaisesti se ei ole kelttiläinen, mutta kelttikuvioista saatu idea. Voi olla, että ole haukannut liian ison palasen itselleni, mutta aina kannattaa yrittää. :) Onneksi on kuukausi aikaa!
Siru

Post by Siru » Thu Aug 31, 2006 21:37

@nu wrote:vaihtelu virkistää, eikä ole niin ennalta-arvattavaa, kun teemat ei mene ruska-loska-joulutonttu -rataa :wink:
:rofl: Päivän paras kommentti! Ihan repesin täällä migreenini keskellä... Mut samaa mieltä, hieno ja haastava teema! :wtg:
Wear your HELMET with pride!
Othel

Post by Othel » Fri Sep 01, 2006 15:00

Jahas, nyt siis risteytämme kalevalakorun ja asterixin ja toivomme tulokseksi kelttikorua... Mykistitte tädin.
Anne

Post by Anne » Fri Sep 01, 2006 15:11

Päivän paras ehdottomasti... :rofl:
Maikki

Post by Maikki » Fri Sep 01, 2006 16:50

Hieno teema! Olen aina tykännyt kelttiläisestä tyylistä, mulla on mm. Kellsin kirjasta jossain joku kirjanen. Itse asiassa se yks iäisyysprojektilaukku on kuvioitu sillä kelttiläisyydestä ehkä ekana mieleen tulevalla jatkuvalla kiemurtelevalla nauhalla - näinköhän saisi tehtyä sen veskan nyt valmiiksi (sanoo hän, jolla on ollut elokuun teemaan idea koko kuukauden, mutta ei vieläkään ole saanut sitä toteutettua).
Post Reply