Betzyn BlingBlingit (uutta 20.7.)

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Betzy
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Helmiharjoittelua (uutta 14.10.)

Post by Betzy » Tue Oct 18, 2011 22:39

Kiitos! Jotenkin taitaa noi omat mieltymykset mennä tonne punaisen sävyihin (vaaleanpunainen, pinkki, kirkkaanpunainen) plus hopeaan (ja kaikkeen mahdolliseen kiiltävään :mrgreen: ). Tätä galleriaa selattuani vähän alkoi houkuttaa jokin sininen koru.. vielä kun löytäisi jotain kivoja helmiäkin. Hah, kerrankin näin päin, ensin on mielessä vähän edes jotain mitä haluan, ja sitten tilaan helmet. Tähän asti kun se on mennyt pääasiassa toisin päin... Kröhöm, juuri shoppailin ebaystä kuutta eri sorttia helmiä, ja taisi kaikki olla taas vaaleanpunaisia, pinkkejä tai liiloja.. :roll: Ja kaiken lisäksi tuli vielä viikko sairaslomaa käden takia, joten mitään asiaa ei ole koruja hetkeen tehdä..
waterwoman
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: Helmiharjoittelua (uutta 14.10.)

Post by waterwoman » Tue Oct 18, 2011 23:08

Miks mulla tulee noista ihanista väreistä ihan joulupallot mieleen :D
Tosia ihanan roohkeaa värien käyttöä näin pimeällä :wtg:
:)
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Helmiharjoittelua (uutta 21.10.)

Post by Betzy » Fri Oct 21, 2011 20:22

Pitäähän sitä vähän olla väriä elämässä ;)

Apuah, toi Ebayn löytäminen helmien osalta oli kyllä niin huono juttu :mrgreen: Siihen vaan jää koukkuun... :tsk:

Tässä vähän viime viikonlopun satoa.

Litteää punamustaa helmeä ja välihelminä mustia neliskulmaisia tiesmitä-helmiä (akryyli??):
Image

Tässä avokin äidille joululahja, saa nähdä nyt mitä on mieltä, mutta niin vähän olen hänellä koruja nähnyt, ettei ole mitään käsitystä millaisesta tykkää. Muuten maku taitaa olla aika sellainen simppeli ja yksinkertainen, pelkistetty. Eli siis siniharmaita lasihelmiä, hopeoitua ketjua ja välirenkaita. Voi pitää pitkänä tai lyhyenä.
Image

Tässä howliittia, lasihelmiä ja hopeoituja välihelmiä. Ja ensimmäiset kierteiset silmukkani! Tosin niissä selkeästi vielä opeteltavaa :roll:
Image
Last edited by Betzy on Tue Nov 01, 2011 20:22, edited 1 time in total.
piikoru
suunnittelee Balin-matkaa

Post by piikoru » Sat Oct 22, 2011 9:28

Kaunista olet tehnyt!
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Post by Betzy » Sat Oct 22, 2011 13:45

Kiitos piikoru! :)
Täällä galleriassa kun katselee kuvia, niin tuntee itsensä aika toivottomaksi.. Mutta toisaalta, tekemällä oppii! :) (ja ihalemalla & kuolaamalla muiden luomuksia :ooh: )
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Helmiharjoittelua (uutta 22.10.)

Post by Betzy » Sat Oct 22, 2011 19:16

Tässä sitten vielä tämän viikonlopun satoa. Ranne on todella kipeä, joten ei olisi mitään asiaa tehdä koruja, mutta mutta.. Voi olla, että ranne tässä vielä tähystetään, joten sitten ei ainakaan ole mitään asiaa hetkeen koruja tehdä, joten joululahjat on ainakin varuiksi tehtävä valmiiksi :nod: Täytyy kuitenkin koittaa hoitaa homma pääasiassa toisella kädellä, joten mitään kovin ihmeellistä ei kyllä voi tehdä (esimerkiksi ne kierteiset linkit on kyllä aika :tsk: )

Tuli perjantaina postissa alla olevan korun riipus, olikin hieman suurempi mitä ajattelin.. Mutta toisaalta, miksei sitä voisi jossain korussa hieman isompikin riipus olla. Helmet intitialaisesta lasihelmisekoituksesta. Valmiina ei kyllä mikään kovin kaunis, helmet pussissa ollessaan näyttivät sopivan paremmin yhteen :roll:. Omaan käyttöön (jos nyt käyttöön pääsevät) jäävät.
Image
Image

Ja tässä sitten yksi joululahja. Vähän tekisi mieli pitää tämä itse, mutta ehkä teen uuden version, kunhan saan vähän lisää noita strassivälihelmiä.
Image
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Helmiharjoittelua (uutta 1.11.)

Post by Betzy » Tue Nov 01, 2011 20:20

Vähän on ollut hiljaista helmirintamalla käsivaivojen takia, nyt odottelen leikkausta - toivottavasti parin viikon sisään saan ajan.

Tässä kuitenkin yksi joululahja, jonka tuossa jonkin aikaa sitten tein. Vähän on huonot värit, puhelimella iltakuvaus on ilmeisesti hieman huono yhdistelmä.. Valkoisia ovat nuo vaaleat helmet..
Image

Sitten pinkit korvikset, ne on vaan niin pinkit <3 Ainakin noi pienemmät helmet on akryyliä, mutta niissä on aika mielenkiintoinen kiilto, puhelimen kameralla oli vaikeuksia saada tarkennettua kuvaa ollenkaan..
Image

Ja viimeisenä sitten tänään näperrelty joululahja serkkutytölle. Suurin osa joululahjoista taitaakin olla jo tehty, hyvä niin kun en tiedä miten tuon käden kanssa tämä loppuvuosi menee.
Image
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Helmiharjoittelua (uutta 3.11.)

Post by Betzy » Thu Nov 03, 2011 21:09

Eilen meni hermot helmien kanssa ihan totaalisesti parin tunnin räpellyksen jälkeen, mutta "pakon" edessä sitten päätin vielä yrittää saada jotain aikaiseksi kaverin synttäreitä varten. Täältä olin juuri lueskellut kierteisten lenkkien tekemisestä ja päätin testata. Ihmettelen hyvin paljon, että siitä sen hermostuneisuuden ja väsymyksen keskellä tuli mitään, mutta sain sentään jotain aikaiseksi! Hyvin paljon on vielä opeteltavaa, mutta ihan tyytyväinen olen, se on kuitenkin mun ensimmäinen koru noin tehtynä :)
(Nyt taitaakin tulla pieni helmeilytauko, saa nähdä kauan joutuu tähystyksen jälkeen pitämään näpit irti helmistä... tai noh, kai niitä ainakin hiplata voi :mrgreen: )

Image
waterwoman
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by waterwoman » Fri Nov 04, 2011 12:03

Tosi kauniin korun saitkin aikaan..taas :love:
Zemppiä käden kanssa, itsekin odotan kirurgille pääsyä 9 vuoden tauon jälkeen ja pahoin pelkään, että leikataan uudelleen :cry:
:)
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Post by Betzy » Fri Nov 04, 2011 20:03

Kiitos Waterwoman! Ikäviä ovat nämä käsivaivat, tsemppiä sinnekin!
Mulla on oikea käsi tähystetty/leikattu neljä kertaa, eikä sitä täysin kuntoon saatu.. mutta sen kanssa pärjää, kesti jopa salitreeniäkin tuossa jo jonkun verran. Mutta sitten alkoi vasen oireilemaan.. Ei voi kuin toivoa, että tulee kuntoon eikä jää loppuiän vaivaksi kuten tämä oikea..
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Helmiharjoittelua (uutta 21.11.)

Post by Betzy » Mon Nov 21, 2011 20:21

Hiljaista on korurintamalla, sen sijaan helmiä on tullut shoppailtua yli varojen.. Päivisin on niin tylsää istuskella kotona kipsi kädessä, että jotenkin huomaan aina vaan tilaavani lisää ja lisää.. :roll: Onneksi ehdin laittamaan paketit piiloon ennen kuin avokki tulee töistä, sasin muuten ehkä kuulla kuinka sekaisin olen :mrgreen:
Huoh, kaksi viikkoa elämää kipsin kanssa on kohta takana, neljä viikkoa vielä edessä.. kuinkahan tästä selviää järjissä? :???: Keskiviikkona saan toivottavasti hieman edes pienemmän uuden kipsin, tän nykyisen möllykän kanssa, kun ei mitään takkia saa päälle vedettyä (ja paidoistakin on pitänyt toinen hiha leikata kokonaan pois, etä saa päälle), joten olen saanut möllöttää täällä neljän seinän sisällä..

Ohoh, tulipas paljon tekstiä asian vierestä, ilmeisesti pakko purkaa fiiliksiä johonkin.. sorry..
Tässä nyt kuitenkin yksi rannekoru, jonka tein juuri ennen leikkausta, mutta kuva jäänyt siirtämättä puhelimesta koneelle. Tein tämän kaverille synttärilahjaksi, mutta kaverilla ei ilmeisesti ole ollut aikaa tulla hakemaan sitä (ja piristämään mun päivää tääällä kotona), joten olkoon.. taidan laittaa kiertoon ja antaa toiselle kaverille synttärilahjaksi tuossa parin viikon päästä.
Riisi helmiäislasihelmiä ja pieniä helmihattuja. Hyvin yksinkertainen ja simppeli - ehkä vähän kyllä tylsäkin.. mutta toisaalta tykästyin kovasti noihin riisin muotoisiin helmiin.

Image
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Betzyn BlingBlingit (uutta 15.12. Supersimppeliä)

Post by Betzy » Thu Dec 15, 2011 14:29

Vaihdoin galleria nimen, kun en ikinä meinannut muistaa millä nimellä tuo oli.. Harjoitteluahan tämä edelleen on, mutta olkoon nyt Helmiharjoittelun sijasta nimellä Betzyn BlingBlingit, löytyy helpommin ja suurin osa koruista taitaa kuitenkin olla aika blingblingejä ;)

Hiljaista on ollut helmirintamalla korujen teon osalta, tosin rahaa itse helmiin onkin sitten saatu uppoamaan huomattavasti enemmäin kuin olisi ollut tarpeen.. Käsi on vielä paketissa noin viikon, alkaakin kyllä jo riittää.. Meen huomenna käymään töissä jouluaamupalalla ja ajattelin, että haluaisin antaa yhdelle hyvälle työkaverille (josta tullut siis muutenkin ihan ystävä) pienen joululahjan, mutta koska tuo korujen teko pääasiassa yhdellä kädellä on hieman haastavaa, niin räpelsin sitten tällaisen todella simppelin kaulakorun. Kaveri kävi yks päivä kylässä ja tehtiin yhdessä korvikset hänelle, kaulakoru tehty näihin yhteensopivaksi. Ei mitään kauhean kaunista jälkeä, mutta toivottavasti kaveri osaa arvostaa sitä, että on tehty toinen käsi paketissa :mrgreen:

Image
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Betzyn BlingBlingit (6.1. vuoden ekat korut)

Post by Betzy » Fri Jan 06, 2012 15:19

Käsi alkaa olemaan jo siinä kunnossa, että jotain voi taas räpeltää.. tosin linkittelyjen kanssa taidan ehkä odotella vielä hetken.
Tässä tämän vuoden ensimmäiset korut, blingbling-meiningillä (ja hyvin yksinkertaisella sellaisella) jatketaan :)

Rakastuin näihin lasihelmiin heti, kun avasin paketin. Halusin pitää nämä yhtenäisenä nauhana, tosin kokeilin kyllä muutamia variaatioita, joissa hopeahelmiä yms. välissä, mutta lopulta päädyin alkuperäiseen suunnitelmaani, etten laita väliin mitään. Vähän on jäykkä tästä johtuen, mutta eipä se oikeastaan kaulalla haittaa. Vähän vääristää kuva tuota väriä, aavistuksen ovat helmet enemmän vaaleanpunaisia - ja paljon kauniimpia!

Image

Toisessa korussa on ihania akaatteja. Nämäkin näyttivät omana nauhanaan aivan ihanilta, mutta oli pakko laittaa väliin jotain, että helmet riittivät myös rannekoruun ja korviksiin.. Hopeoituja helmiä siis väleihin, muuten päätin jättää tämänkin hyvin yksinkertaiseksi, jotta huomio kiinnittyy juurikin noihin akaatteihin!

Image

Tässä sitten molempiin ylläoleviin koruihin vielä rannekorut. Muutama noita akaatteja olisi pitänyt olla enemmän :(
Image
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Betzyn BlingBlingit (uutta 6.1.)

Post by Betzy » Fri Jan 06, 2012 17:05

Ja tässä vielä yksi tämän päivän tuotos..
Pitäähän sitä nyt tytöllä edes yksi blingbling nilkkakoru olla, kun tuolla Thaimaan rannoilla kävelee (12 herätystä vielä).
(toinen asia sitten on, että osaanko mä nilkkakorua pitää, jotenkin kummasti ne aina 5minuutin jälkeen lähtee pois..)

Image
Jäljessä olis kyllä paljon parantamisen varaa, mutta tän käden kanssa en nyt oikeesti jaksanut keskittyä, kunhan nyt helmet sain jotenkin roikkumaan ketjuun..
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Betzyn BlingBlingit (uutta 7.1.)

Post by Betzy » Sat Jan 07, 2012 21:55

Pitihän tuon nilkkakorun saada seurakseen rannekorukin, ettei ihan yksin sen tarvitse kimmeltää ;)

Image
Post Reply