HelmiSiru - Surinaa ja muuta s. 62

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Siru
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

HelmiSiru - Surinaa ja muuta s. 62

Post by Siru » Mon Sep 11, 2006 17:28

Haa! Koska vihdoinkin sain avattua kuva-albumin tuonne Flickr.comiin ajattelin tehdä pari siirtoa. Eli avaan tänne oman ketjun töilleni, koska oikeastaan muille kuin Helmetin väelle en niitä esittele. :nod:

Mä en ehdi enkä jaksa blogata siihen malliin kuin toiset aktiiviset, ei ole oikein minun juttuni. :shrug: Esittelen tuotoksiani tästä eteenpäin täällä. Ja saahan tuonne albumiin näköjään lisätä kuvatekstiä, joten se riittää minun tarpeisiini vallan mainiosti. Ajan sen mesen blogini alas tässä syksyn mittaan ja korjaan foorumin tietoihin tuon Flickr:n webbisivukseni.

Tuumasta toimeen: Ensiesittelyn saa kunnian suorittaa eilen valmistunut koru, jossa keskushelmenä on Janelta hankittu kukkaruukku. :love: Kiitos Jane, toivon että hän teet jatkossakin kukkahelmiä! - Ainakin siihen asti kun itse yllän helmien teossa tuolle tasolle... Korussa on lisäksi isoja tumman koboltin sinisiä lasihelmiä, vaaleanpunaisia ja vaalean ametistin värisiä lasirondelleja, aventuriininugetteja, Hill Tribe -perhonen, Balihopeisia välihelmiä ja lukko, muut osat hopeaa, kalotit hopeoitu.

Tästä se siis lähtee:
Image
Last edited by Siru on Mon Jul 20, 2009 14:55, edited 54 times in total.
Wear your HELMET with pride!
Siru

Post by Siru » Mon Sep 11, 2006 17:33

Ja heti perään toinen uutuus. Armaalle avokilleni kauheassa kiireessä väsätty solmionpidin. Ruoriketju millisestä hopealangasta.

Aika hyvin alkaa noi kuvatkin näkymään, siellä mesessä ne näytti ihan muovipussin läpi otetuilta... :rofl:

Image
Siru

Post by Siru » Mon Sep 11, 2006 17:38

Eikä kahta kolmannetta - saan samalla hyvää harjoitusta!

Viimeisenä pari kuvaa pronssihelmikäädystä, jonka tein Outilta saamistani särmikkäistä siemenhelmistä, Maikilta Helmitaulusta ostetuista pronssinvärisistä makeanveden pisaroista, ja 11/0 kokoisista siemenhelmistä. Ohje oli elokuun 2005 Bead & Buttonissa.

Image

Image

Päätän tämän päiväisen kuvalähetykseni tähän. Ylläpito voi kernaasti ja mieluusti valistaa suositeltavasta kuvakoosta yms. josta minulla ei tietenkään ole harmainta aavistustakaan! :wink:
Jane

Post by Jane » Mon Sep 11, 2006 18:11

Minä olen sinusta hyvin ylpeä.:jippii:
Hienosti olet saanut puettua tämän ison helmen. Erityismaininta tulee siitä, että helmi värit ovat kuvassa oikeat.
Minä oon ruorista tykännyt aina, on vaan jäänyt tekemättä.

Jane
Maikki

Post by Maikki » Mon Sep 11, 2006 18:26

Samaa mieltä Janen kanssa: mielestäni hyvin tasapainoinen tuo ison näyttävän helmen ja sitä kannattelevan kaulakorun yhdistelmä.

Tuo ruoriketju minullakin haaveissa siintää, kunhan saisin ne reikelit (ja hopealankaa) hommattua - on vaan niin pieniä, ettei niistä tuota ketjua saisi kuin ihan mininä. Ja vaikka minejä harrastankin, niin hopeaketjuilussa ei taitaisi vielä onnistua! Myös tuo kolmas koru on kaunis. En itse tykännyt noista makeanvedenhelmistä (väristä) ja ne olivat siksi tarjouksessa, mutta kyllä ne ihan hyvältä näyttävät, kun seurava on oikeat muut helmet!
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Mon Sep 11, 2006 18:35

Hienoa, Siru! Ja aivan upeita koruja! :nod:

Sen sopivan kuvakoon kertoo kyllä yleensä omat silmät - jos kuva on niin pieni, ettei siitä saa oikein selvää, se on liian pieni... ja jos kuva herättää "APUA, tuohan on valtava!"-ajatuksen, se on liian suuri. ;)
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Siru

Post by Siru » Mon Sep 11, 2006 19:09

Voi kiitos - kauniita ja kannustavia kommentteja! :jippii:

Kuvia olen alkanut käsittelemään HP:n kuvankäsittelyohjelmani lisäksi sillä Ullan mainitsemalla Irfan Viewillä, sillä näköjään saa hyvin sen viimeisen silauksen. Esimerkiksi tuo Janen lamppuhelmi on siitä hyvä esimerkki, vasta Irfanilla sain värit mielestäni täsmälleen oikean näköisiksi. :nod:

Tuo iso helmi oli haasteellinen, siksi laitoin tuon perhosen ikäänkuin tasapainottamaan korua. Ei oo kaikki paino alaosassa. Mut hieno on helmi ja olen kyllä tyytyväinen. Vielä olisi pari kukkahelmeä varastossa... :wink:
deem
löytänyt aidot helmet

Post by deem » Mon Sep 11, 2006 21:01

Onpa hienoja koruja :) Ruoriketjua pitäiskin kokeilla.
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Mon Sep 11, 2006 22:50

Jesss Siru! Nyt näitä sinun korujasi on mukava katsella, ovat eduksensa! Tiirasin tuota pronssihelmikäätyä blogissasi ja totesin, etten saa siitä minkään valtakunnan tolkkua. Vikahan ei ollut kuvaoriginaaleissa vaan blogin erikoisissa muovikelmusuotimissa :lol: . Tuo Janen kukkahelmen ympärille rakennettu koru on upea!
Siru

Post by Siru » Mon Sep 11, 2006 23:06

Olen kyllä ihan samaa mieltä kuvien laadusta. Mua on harmittanut kauhiasti kun ne on olleet niin pöntön näköisiä, mutta nyt niitä kieltämättä on kiva katsella itsekin! :wink:

Kiitos kehuista, tulen aina tosi hyvälle mielelle kun ihmiset kommentoi. Saa siis antaa myös kritiikkiä, mut kehut ne on poikaa! :rofl:
Siru

Post by Siru » Sun Sep 17, 2006 20:45

Päivän pläjäyksenä esiin astelee ametistin sävyinen lamppuhelmikoru: Image

Korun ilmakupla- ja ametistin väriset yksittäiset helmet ovat omatekoisia, ilmakuplien viereiset ovat särmikkäitä rondelleja. Ketju millisestä hopealangasta tehty muinaisketju (2in2), välihelmet ja lukko Balihopeiset.
kaisa-maisa

Post by kaisa-maisa » Sun Sep 17, 2006 20:49

voi mikä ihanuus tämäkin :love:
Jane

Post by Jane » Sun Sep 17, 2006 21:18

Sulla on tuo helmen on ihan selvästi tuohon lamppuhelmen tekemiseen oikea ote, useampi samanlainen. Tuntuu olevan mulle mahdottomuus, kun tarvii kokeilla niin montaa eri juttua.
Onko tuo lukko itsetehty, arvuuttelee huonosilmäinen.

jane
Siru

Post by Siru » Sun Sep 17, 2006 21:58

Kiitos kaunis! :lol:

Ei nuo helmet kyllä ihan samanlaisia ole... mutta aika saman kokoisia kuitenkin. Ihan hyviä noin ensimmäisiksi tuonlaisiksi. Mutta lisää pitää harjoitella! :wink:

Lukko on ostettu Ullalta. Minun mielestäni tuo kyseinen lukko on ihan paras, jämäkkä, siro ja sopii monenlaisiin koruihin. Itse en viitsi alkaa lukkoja tekemään kun ne pitäisi juottaa enkä töissä oikein ikinä ehdi. Taivutellut lukot on jotenkin niin huteran oloisia (vaikkeivät hyvin tehtynä sitä tietenkään ole!) verrattuna juotettuun lukkoon, että minä ostan valmiina kun Ullan valikoimissa on todella korkealaatuisia ja kestäviä malleja tarjolla. :nod:
Päivi

Post by Päivi » Sun Sep 17, 2006 23:48

Kerrassaan upea koru :love:.
Post Reply