Ja nyt vähän historiaa. Menin -98 naimisiin, enkä löytänyt sopivaa kruunua itselleni, enkä morsiusneidoille, joten päätin ne tehdä itse. Nämä ovat siis ekat helmityöni!
Kunnes meni seitsemän vuotta... ja päivänä eräänä, noin vuosi sitten otin (tyhjän) viinipullon ympäriltä sellaisen metallilankahärdellin pois ja mietin, että tästäpä vois jotain tehdä. Sitten esikoinen sai lahjaksi helmiä ja siitä se taas lähti. Pääsiäiseksi tein tällaiset. Munakupin, jossa oli puolikas kanamunan kuori, johon laitoin vähään multaa ja kasvatin siihen pääsiäisruohon ja laitoin kattokruunuun roikkumaan. Ja lisärekvisiitaksi piti tehdä vielä munia.
Kesällä oma äitini oli ilmoittanut minut hopeatyökurssille, koska hän oli nähnyt upeita hopekoruja kummitätini (myös addikti) luona ja oli sitä mieltä, että tämä voisi olla ihan mun juttuni... Menin kursille vähän epäilevänä, mutta olin kiitollinen harvinaisesta lomasta (äitini tarjoutui hoitamaan neljää lastani, koska mieheni oli silloin merillä; viime kesänä nuorin oli vielä alle 2 v. ja vanhin vasta 8 v.), mutta se oli sitten menoa. Mukavaa, että löysin tämän "kohtalotovereiden" vertaisryhmän syksyllä ja tajusin, että en ole ainoa "poikkeava"...
to be continued...