Ei Helmetin yksityishenkilöiden myyntipaikaksi tarkoitettu kirpputori mitenkään ole tarkoitettu vain "käytetyn" tavaran myymiseen. Miten se käytetty sitten helmien kohdalla ikinä määriteltäisiinkään? Myydä saa ainoastaan puretuista ja vähintään kerran käytössä olleista koruista olevia helmiä

99% (noin hattuarviona) Helmetin kirpputorin helmistä on ihan uutta ja käyttämätöntä tavaraa (korkeintaan nauhastaan purettuja vrt. laput irrotettu vaatteesta). Enkä mä nyt muutenkaan oikein käsitä miksi nettikirpparilla ei saisi myydä uutta tavaraa? Huuto.net on ainakin sellaista pullollaan. Eikä uuden tavaran kauppaaminen ihan kaikilla tavallisillakaan kirppaireilla kai kiellettyä ole (ei ainakaan niillä missä itse käyn). Ärsyttävää se toki välillä on, kun joku trokaa tavaraa itärajan takaa ja yrittää kalliimmalla myydä sitä täällä. Mutta mun kohdalla pätee ainakin sama siellä kuin nettikirpparillakin: jos se on kallista niin älä osta - jos saat sopuhinnalla jotain mitä tarvitset niin mikä ettei.mps wrote:Ja vielä kysyn, että onko kellään tietoa saako nettikirpparilla myydä uutta tavaraa? Ainut kommentti jonka asiaan huomasin, oli että so what? Pääasia että saa itse ostaa halvalla/erikoisuuksia. Ketään ei siis kiinnosta onko juttu laillista? Oma napa lähinnä....
Haluaisin vielä (vaikka tämä keskustelu alkaa olla jo aika elähtänyttä) kysellä, että missä mielestänne menee ammattimaisen toiminnan raja. Joku aiemmin tässä ketjussa syytti useitakin (tosin kahta vaan nimeltä mainiten) foorumilaisia "ammattimaisiksi" myyjiksi. Kiinnostaisi tietää, millaiset myyntimäärät kukin katsoo ammattimaisiksi. Jos tilaisin esimerkiksi kolmesti vuodessa ison helmitilauksen tukusta ensisijaisesti omien mieltymysteni mukaan, pitäisin osan nauhoista itse ja myisin loput voitollisesti (omien kulujeni kattamiseksi) täällä, niin olisinko silloin "ammattimainen" myyjä??